نماینده مردم تهران:

پیام بودجه ۱۴۰۰ سیاسی است

ظاهرا پیام این بودجه سیاسی است تا اقتصادی یعنی دولت در زمان بستن لایحه بودجه نگاهش به بیرون از مرز‌ها بوده و متاسفانه در طول این هفت سال درس نگرفته است.
کد خبر: ۹۳۰۵۱۷۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  دانشجو، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: دولت باید منابع لایحه بودجه ۱۴۰۰ را پیشنهاد می‌داد و نباید شرایط را به سمتی می‌برد که برای تامین هزینه‌ها از فروش اوراق استفاده شود.

وی ادامه داد: ماجرای خطرناک آنجاست که دوباره نفت تامین کننده لایحه بودجه کشور است که این اتفاق می‌تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کند و اگر اوراق نفتی برای تامین منابع به فروش برسد باعث بدهکار شدن کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر همین روال پیش برود ممکن است سالیان بعد کل بودجه کشور را باید برای پرداخت بدهی‌های اوراق صرف شود.

شریعتی با بیان اینکه از نظر نمایندگان مجلس فروش اوراق خلاف مصلحت کشور است، گفت: ظاهرا پیام این بودجه سیاسی است تا اقتصادی یعنی دولت در زمان بستن لایحه بودجه نگاهش به بیرون از مرز‌ها بوده و متاسفانه در طول این هفت سال درس نگرفته است.

وی با بیان اینکه فضای کلی مجلس بدین گونه هست که کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رد خواهد شد، تاکید کرد: با چنین نوشتن لایحه بودجه دولت قصد دارد معیشت مردم را به اتفاقات و وقایع خارج از کشور پیوند زند که رهبر انقلاب درباره نگاه به بیرون می‌فرمایند نقاط خیالی که این نگاه دولت واقعا بد است و نباید لایحه بودجه کشور بر اساس نقاط خیالی نوشته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار