۱۰ درصد از سالمندان زنجان تحت پوشش هیچ نهادی نیستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: طبق آمار ارائه شده ۱۰ درصد جمعیت سالمند استان تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و جزو آسیب‌پذیرترین قشر محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۰۵۵۵۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ مسیح الله سلطانی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل اعلامی در این راستا پنج کمیته شامل پشتیبانی و جذب، آموزش همگانی، نظارت و پایش مراقبت و فرهنگی، در نهایت حمایت و قرنطینه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون کمیته نظارت و پایش جلسه‌ای تشکیل نداده و چهار کمیته دیگر در مجموع ۱۲ جلسه برگزار کرده اند که ۶۰ مصوبه را به دنبال داشته است.

این مسئول با اشاره به اقدامات کمیته ها، شناسایی سالمندان دارای بیماری‌های زمینه ای، ارائه راهکار برای قرنطینه معکوس سالمندان، ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، توانبخشی در منزل، تامین دارو‌های مورد نیاز، تولید محتوا در فضای مجازی توسط کمیته آموزشی، اطلاع رسانی در نشریات و برگزاری پویش‌های مردمی توسط هنرمندان انجام گرفته است.

وی گفت: کمیته حمایت و قرنطینه نیز محوریت اقدامات و جلسات خود را بر بهره گیری از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد جهت کمک به سالمندان قرار داده که در سطح شهرستان‌ها در مجموع ۱۶ جلسه و ۲ جلسه ستاد استانی برگزار شده است.

سلطانی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌ها به ۲۱ دستگاه اجرایی در این خصوص وظایفی محول شده که تعدادی از آن‌ها از قبیل: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، صندوق بازنشستگی، شهرداری، هلال احمر و بهزیستی به این مهم توجه ویژه داشته اند.

وی شناسایی سالمندان دارای بیماری‌های زمینه ای، شناسایی و پیگیری سالمندان تحت پوشش مبتلا به کرونا، تامین زیر ساخت‌های خدمات الکترونیکی، تامین نیاز‌های اساسی سالمندان، برنامه ریزی برای صدور دفترچه برای سالمندان فاقد پوشش بیمه‌ای و ایجاد ساز و کار‌های لازم برای انجام خدمات غیرحضوری را از دیگر اقدامات در این خصوص ذکرکرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: شناسایی سالمندان مستمری بگیر بالای ۶۰ سال، بررسی وضعیت سلامتی و بیماری زمینه‌ای آنان، تامین و تزریق واکسن آنفلوانزا، راه اندازی سامانه پایگاه داده‌های اطلاعاتی سالمندان، تسهیلگری در ارائه خدمات غیرحضوری، راه اندازی سامانه خرید اینترنتی و حمایت از سالمندان کم توان از دیگر اقدامات دستگاه‌های یاد شده بوده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند که متاسفانه ۸۵ درصد ابتلا به کرونا در این قشر رخ داده است که اهمیت ساماندهی طرح را در استان نشان می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار