خدمت رسانی به مردم محروم هدف اصلی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) کرج است

مسئول عمرانی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج بسیج سازندگی را نماد خدمت رسانی در مناطق محروم دانست.
کد خبر: ۹۳۰۶۸۳۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جهادگر بسیجی ناصر مومنی مسئول عمرانی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج از بازدید میدانی جهاد گران بسیجی از شهر زابل استان سیستان وبلوچستان بمنظور طراحی وبرنامه ریزی بمنظور  خدمت رسانی  بیشتردر زمینه های اشتغالزایی  ،معیشت وارائه خدمات درمانی و پزشکی وآموزشی به مردم این خطه از میهن اسلامی مان خبر داد.

خدمت رسانی به مردم محروم هدف اصلی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) کرج است

وی گفت: گروه جهادی  در مسجد حضرت خدیجه (س) هفت تیر ابتدای بلوار دانش آموز  کرج مستقر می باشد وبه لحاظ رسمی به تازگی ثبت گردیده است اما در تعامل خوبی که با امام جماعت مسجد تحول گرا وفهیم ما جناب آقای نوری زاده  وعزیزان بسیجی وجود داردومابیش 10 سال است که در اقدامات خیریه ای  مسجد مشارکت فعال داریم. 

آقای مومنی تصریح کرد: شناسایی مدد جویان و نیازمندان منطقه وارایه خدمات  به این عزیزان که بصورت کلی احتیاجات مالی و درمانی دارند از مهمترین سرفصلهای فعالیت های ما است ودر کنار آنان یکی دیگر از اقدامات ما که بصورت خاص  انجام می گیرید تهیه  کمک جهیزیه  برای نوعروسانی که از همین مدد جویان  تحت پوشش هستند.

وی بیان کرد: افراد تحت پوشش ما بصورت کامل توسط اعضا شناسایی می شوند وبصورت میدانی از وضعیت خانواده آنان بازرسی بعمل می آید تا علاوه بر حفظ کرامت انسانی آنان کمک های ارایه شده به افراد ی که واقعا نیازمند هستند برسد.

وی افزود: علاوه برآن در زمینه پوشش حمایتی  دانش آموزان بی بضاعت وتهیه لوازم التحریر خدمات ارزنده ای ارایه کردیم .وایجاد صندق ذبح گوشت قربانی برای محرومان بصورت ماهانه از دیگر اقداماتی شاخص گروه جهادی ما است و در ایام خاص سال نظیر اعیاد وشب یلدا بسته های معیشتی وحمایتی را به درب منازل عزیزان مددجوتوسط عزیزان بسیجی ارسال می کنیم

مسئول عمرانی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج تصریح کرد: در زمینه کمک رسانی به افراد کمک بضاعت ازتوان مالی تمامی نمازگزاران مسجد  وعموم مردم  وکمک های بسیج سازندگی حوزه بسیج و ناحیه بهره مند هستیم وتعداد اعضای اصلی گروه جهادی 20 نفر می باشد که در چهار زمینه معیشت-عمران-درمانی واشتغالزایی مشغول خدمت  می باشند.

خدمت رسانی به مردم محروم هدف اصلی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) کرج است

وی گفت: فرمایش  و تاکیدات ویژه حضرت امام خامنه ای _عزیز- در چند سال اخیر مبنی بر تسریع وافزایش کمک رسانی به مردم کم تر برخوردار این منطقه توسط مسئولین و گروههای جهادی در چند سال اخیر بعنوان محرک اصلی ما در تصمیم گیری در این زمینه بود.

نقطه هدف ما مناطق اطراف شهر زابل بوده است وشهر زابل230 کیلومتری شهر زاهدان در منطقه سیستان واقع می باشدودریاچه با قدمت چند صد سال  هامون در کنار این شهر واقع بوده است  که متاسفانه این دریاچه بدلیل حجم کم بارندگی های  سالی های اخیر وایجاد سد توسط افغانستان   خشک شده است وبهمین دلیل معیشت اصلی مردم این منطقه که بصورت عمده  کشاورزی وصیاد ی و دام داری  بوده است با بحران جدی بیکاری وفقر مواجه شده است واین محرومیت به دلیل تنبلی نیست بلکه شرایط بدزیستی وعدم توجه جدی مسئولین  این فقر را برای مردم  ایجاد نموده است.

خدمت رسانی به مردم محروم هدف اصلی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) کرج است

مردم این خطه از سرزمین  اسلامیمان بسیارولایت مدار موحد وانقلابی می باشند که بسیار خونگرم ودارای ریشه عمیق دینی وخانواده دوست می باشند وما از نزدیک این کرامت وروح بزرگ این مردم اصیل را مشاهده نمودیم که قبل از این سفر تصورو برداشت ذهنی  ما از مردم این منطقه به این حد دقیق نبود.

علیرغم همه زحمات ارگانهای دولتی وخدمات رسان نظیرکمیته امداد بنیاد،برکت وبهزیستی وگروههای جهادگر بسیجی  عمق محرومیت از سطح بالایی برخوردار است که تلاش جدی وتوام با برنامه ریزی دقیق می تواند در مسیر راهگشا باشد.

در وهله نخست مهم ترین مسئله و مشکل آنان معیشت روزانه آنان است که حتی برخی از آنان بدلیل  داشتن خانواده پرجمعیت  در تامین قوت روزانه خود با مشکل جدی روبرو هستند. مردم قانع آن منطقه سطح توقعاتی پائینی دارند که با هزینه خیلی پایین  می توان معیشت قابل قبولی برای آنان فراهم نمود .

در مرحله بعدی الولیت اساسی بعدی آنان اشتغال است که در این زمینه مردم خودشان تشنه  ایجاد کار هستند  بطور مثال می گویند در بحث دام با کمک های محدود مالی در حد10 الی 15 توامان میتوانند دام داری خودرا احیا کنند وگسترش دهند که بدلیل نبود امکانات مالی در غالب وام قرض الحسنه  از این فرصت شغلی محروم هستند.

خدمت رسانی به مردم محروم هدف اصلی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) کرج است

ایجاد وتوسع  مشاغل خانگی وهنرهای دستی بانوان  می توانند از دیگر محورهای فعالیت های اشتغالزایی  گروههای جهادی بسیج ودیگر مسئولین باشد.

طی جلسات هماهنگی  که با نماینده مقام معظم رهبری در  در نهاد دانشگاه زابل وهمچنین امام جمعه شهر  "علی اکبر" حاج آقا اشرفیان  زابل برگزار کردیم که بسیار مفید بود  وتوانسیتم از بانک اطلاعاتی آنان برای 20 خانواده پرونده حمایتی تشکیل دادیم .

در زمینه درمانی ونیازهای پزشکی تخصصی بویژه در حوزه زنان  نیاز به ارسال گروههای پزشکی جهادی احصاء گردید که درآینده نزدیک به منطقه اعزام می شوندوخدمات تخصصی  پزشکی را به نفرات تحت پوشش ارایه خواهد شد.

در بحث آموزشی دانش آموزان ومهارت  های کارآفرینی نیز اقداماتی را با همکاری نزدیک دانشگاه زابل پیش بینی کرده ایم ومهچنین در صدر برنامه های ما تهیه ارزاق وبسته های معیشتی وارسال برای مردم شریف این خطه کشور عزیزمان ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار