خبرهای داغ:

۱۷ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته شد/برگزاری ۴۰ برنامه در دهه بصیرت توسط بسیج عشایری لرستان

مسوول ناحیه عشایری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: ۴۰ برنامه در دهه بصیرت در سطح ناحیه و حوزه پیش بینی کردیم که برگزار شود.
کد خبر: ۹۳۰۷۲۴۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سیاوش رستمی  امروز در نشست خبری ضمن تهنیت آغاز دهه بصیرت  گفت: ۴۰ برنامه در دهه بصیرت  در سطح ناحیه و حوزه پیش بینی کردیم که برگزار شوند. 

وی افزود: دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا وایثارگران، برگزاری دو همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح حوزه‌ها بناست برگزار شود.

مسوول ناحیه عشایری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطر نشان کرد: برگزاری  نشست بصیرتی در تمام پایگاههای مقاومت، غبار روبی گلزارشهدا، برگزاری پویش سپاس از پرستاران در ناحیه، پویش ندر خون  با حضور کارکنان و واحد بسیج اجرا می شود. 

رستمی بیان داشت: گروه جهادی به مناطق محروم برای کمک‌رسانی حتی جزئی و گروه‌های پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: تهیه طومار و امضا برای اعلام انزجار از رژیم کودکش صهیونیستی و آمریکا،برگزاری نشست عقیدتی ، برگزاری مسابقات بومی و محلی، افتتاح پروژه های عمرانی و کلنگ زنی چند پروژه را در دستور کار داریم.

مسوول ناحیه عشایری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده با حضور آحاد مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. 

رستمی تصریح کرد:  برگزاری مسابقه بین دانش اموزان عشایری انشا برای حاج قاسم سلیمانی یا دلنوشته برای حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی و به صورت حضوری، مسابقه قرآن و کتابخوانی با محتوای وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد:  پویش خدمت مومنانه و طبق اعلام نیاز که گرفته شده است انجام می شود. 

مسوول ناحیه عشایری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد:مراسمات سوگواری ایام فاطمیه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. 

وی افزود: در بحث کمک مومنانه نیز ۴۰۰ بسته معیشتی را بین حوزه های مقاومت با اولویت خانواده‌های آسیب دیده از کرونا خواهد بود.

رستمی با بیان اینکه از ابتدای بحث کرونا تا کنون بالغ بر۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توزیع شد افزود:  دو جهیزیه آماده توزیع کردن داریم  و  ۹جهیزیه نیز برنامه‌ریزی شده  تا توزیع شود. 

وی عنوان کرد: جامعه هدف ما روستاییان و عشایر است که هیچ روستایی در سطح استان نیست که دو بار  ضدعفونی نشده باشد.
مسوول ناحیه عشایری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: هم‌زمان با دهه فجر ۵ خانه مددجو آماده افتتاح خواهیم کرد، یک غسال‌خانه در میان کوه و  یک پایگاه مقاومت افتتاح می شوند.

وی اظهار داشت:  در سپاه ناحیه عشایری با توجه به رسالتی که برای ما تعریف شده در بحث خدمت رسانی به جامعه عشایری و روستایی فعال هستیم.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه ما  بحث محرومیت‌زدایی است افزود: در ۱۲ ماه گدشته در بحث محرومیت زدایی۱۷ واحد مسکونی برای مدددجویان کمیته و  بهزیستی ساخته و تحویل دادیم. 

مسوول ناحیه عشایری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: تعمیر و مرمت و بازسازی ۶ واحد ،  مرمت و بازسازی ۴ مسجد در سطح ناحیه عشایری و افتتاح یک حوزه مقاومت برای خواهران در منطقه میان کوه انجام شده و فردا نیز یک حوزه مقاومت در زاغه انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: نزدیک به ۱۶۰ میلیون تومان به بسیجیان طرح دار جهت اشتعال زایی معرفی کردیم و در خصوص بحث همگام با کشاور برنامه افزایش بهره وری دام را داشتیم.

رستمی بیان کرد: شبکه دام داران را جهت شناسایی  دامداران و ثبت مشخصات انها و شبکه اساتید و استاد‌یاران را هم تشکیل دادیم با هدف برگزاری و ایجاد این شبکه ها اولویت اول ما آموزش روش های جدید به ویژه در بحث افزایش دام را داریم. 

وی خاطر نشان کرد: در بحث   گروه های جهادی بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در سطح ناحیه عشایری داریم که  ۲۰ گروه تخصصی در  بحث پزشکی، دامپزشکی و عمرانی ارائه خدمات می‌دهند. 

مسوول ناحیه عشایری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: گروهای جهادی محله‌محور و جغرافیا‌محور به تعداد هزار و  ۵۰۰ نفر امسال برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه شورای جهادی را در سطح ناحیه برگزار کردیم خاطر نشان کرد:  ۴۰ گروه را در سامانه اطلس سپاه استان ثبت کردیم و  نزدیک به  ۱۰ گروه را در سامانه دنیای احسان ثبت کردیم.

رستمی عنوان کرد:  ۲۷ صندوق قرض‌الحسنه را درسال ناحیه عشایری داریم که ۱۰۰ وام تسهیلاتی و معیشتی جهت اشتغال به بسیجیان اهدا کردیم و در این صندوق‌ها هزار و ۳۰۰ نفر در صندوق قرص‌الحسنه ما افتتاح حساب داشته‌ و  از این حساب ها استفاده می‌کنند.

وی گفت: ۱۲۰ نیرو در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب تیم‌های مراقبتی در مراکز و خانه‌های بهداشت بخش فعال هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار