فضای شهر فارسان رنگ و بوی فاطمی به خود گرفت

با فرا رسیدن دهه فاطمیه شهرستان فارسان سیاهپوش شده و فضای شهر رنگ و بوی فاطمی به خود گرفت.
کد خبر: ۹۳۰۷۸۷۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛با فرا رسیدن دهه فاطمیه و سیاهپوش شدن فضای شهر فارسان و نصب پارچه نوشته های فاطمی شهر فارسان رنگ و بوی فاطمی به خود گرفت وخيابان‌ها و معابر اصلي شهر فارسان با نصب پرچم‌های مشكي و ايران، پارچه نوشته‌ها و بنرهايي با مضامين و شعارهاي متناسب با شهادت حضرت فاطمه (س) فضاسازي شد.

ایام فاطمیه امسال در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده وضع متفاوتی پیداکرده و شهرها در انتظار شور و عزای فاطمی در این شرایط خاص برای تکریم این مناسبت هستند. کرونا امسال بر آیین فاطمیه نیز اثر گذاشت و مانع از برگزاری مراسم های این مناسبت مهم شده اما برای ایجاد شور این ایام فضاسازی صورت گرفت و شهر حال و هوای شهادت به خود گرفت.

حجت الاسلام ملک پور امام‌جمعه فارسان در این خصوص گفت: 8 دی مصادف با ۱۳ جمادی‌الاولی سالگشت شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیه است. تاریخ مظلومیت شیعه پر است از وقایع جان‌گداز، یکی از آن‌ها شهادت بانوی بی‌نظیر جهان خلقت و اولین شهیده راه ولایت، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه است.

وی افزود: آنچه در مدرسه اهل‌بیت  علیهم‌السلام آموخته‌ایم این است که زهرای اطهر گذشته از نقشی که در دفاع از ولایت داشت و در این راه به شهادت رسید، یک شخص نیست او یک منظومه فکری و یک جریان اصیل تربیتی است و به تعبیر رایج امروز او یک مکتب است.

وی تصریح کرد: مکتب فاطمی الگوی مکتب قاسم سلیمانی و مکتب امام است و مکتب قاسم سلیمانی ها در همین مسیر مکتب فاطمی و حسینی است که می‌شود اسمش را برد و از آن‌ها دفاع کرد. مکتب فاطمی برای سعادت بشر و رساندن او به اهدافش، دارای نظام علمی و عملی است.

وی بیان داشت: ما در کنار صدیقه طاهره دنیا و آخرتمان تأمین می‌شود. این روزها زیاد راجع به تحریف و انحراف گفته می‌شود و می‌شنویم و اینکه شخص بصیر می‌تواند مسیر درست را تشخیص بدهد و اقدام به‌موقع داشته باشد. صدیقه طاهره در بصیرت بخشی به جامعه بی‌نظیر عمل کردند و ریشه‌های انحراف و تحریف را در چگونگی کنار زدن معصوم از حاکمیت جامعه به‌خوبی بیان فرمودند.

وی بیان داشت: نتایج شوم فاصله گرفتن از وحی و تدبیر و برنامه الهی را با عنوان موهوم و باطل حکومت مردم بر مردم و قدرت‌نمائی افراد طاغوتی به بهانه اینکه رابطه با وحی قطع‌شده و باید به عقل تکیه کنیم را به‌خوبی نشان دادند. درحالی‌که در فرهنگ فاطمی حاکم کسی است که از خود قدرتی ندارد و به مردم بدهکار و پاسخگوست و در مردم‌سالاری دینی حاکم خود را در برابر مردم مسئول و پاسخگو می‌داند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار