بهره برداری از کارگاه تولید ماسک در خرم‌آباد

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: خط تولید نیمه صنعتی ماسک در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۰۷۹۵۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالمجید کشوری امروز به رسانه ها اعلام کرد: با بهره برداری از خط تولید نیمه صنعتی در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد، ظرفیت تولید ماسک سه لایه در زندان های استان به بیش از هشت هزار عدد در روز افزایش یافته و زمینه اشتغال ۱۰ مددجو فراهم شده است.

وی افزود: در دوران جدید تحول زندان ها که توسعه برنامه های اشتغالزا و مهارت آموزی، به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها در حال پیگیری است بخش خصوصی می تواند نقش موثری ایفا کند.

وی اظهار داشت: توسعه اشتغال همواره به عنوان یک اصل مهم در همه جوامع، موضوعی چالش برانگیز و اساسی بوده است چراکه ارتقای توان افراد از طریق فراهم ساختن زیرساخت های پایدار منجر به رشد اقتصادی یک مجموعه می شود.

مدیرکل زندان های لرستان افزود: باتوجه به اینکه بیکاری یکی از عوامل بزه و ارتکاب جرم از سوی مجرمان است، این سازمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توانست اقدامات مطلوبی در خصوص حرفه آموزی و اشتغال زندانیان به صورت مستقل و یا از طریق فراهم ساختن زمینه حضور بخش خصوصی انجام دهد.

کشوری با اشاره به سند تحول دستگاه قضا تصریح کرد: اهمیت بازپروری زندانی و فراهم ساختن شرایط لازم برای اصلاح و جامعه پذیری او بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی ضمن دعوت از بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای طرح های اشتغال زا ویژه زندان ها ادامه داد: رویکرد جدید قوه قضاییه و سازمان زندان ها به گونه ای طراحی شده است که همه زمینه های لازم ازجمله نیروی انسانی و فضای فیزیکی مناسب را به منظور حضور کارآفرینان و صنعتگران برای اجرای پروژه های اشتغالزایی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد تحقق اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان محکوم در زندان های لرستان باشیم.

ارسال نظرات