خبرهای داغ:

نگرش فراملی امنیت در دیدگاه حاج قاسم سلیمانی

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه مدیریت بحران سردار سلیمانی یکی از شاخص‌های وی بود، گفت: یکی از نمونه‌های مدیریت، حاج قاسم سلیمانی است که یک مدل و الگویی برای همه است که غیرممکن را ممکن کرد.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۰۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
نگرش فراملی امنیت در دیدگاه حاج قاسم سلیمانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، آیت الله علی سعیدی در جمع روحانیون و علمای استان سمنان به مناسبت بزرگداشت حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید دکتر محسن فخری زاده در سخنانی با گرامیداشت ایام و مناسبت‌ها با بیان اینکه مدیریت مشکل امروز ماست بر کسی بویژه خواص پنهان نیست به کارکرد مدیریتی امام راحل اشاره کرد و افزود: امام راحل در سخت‌ترین شرایط کشور و انقلاب را مدیریت و یکی از پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ را علیرغم همه مشکلات و نارسایی‌ها فرماندهی کردند.
وی با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری در طول سه دهه اخیر گفت: این زعامت پیچیدگی خاص خود را داشته و اگر مقایسه‌ای بین عصر امام راحل و مقام معظم رهبری داشته باشیم می‌بینیم این مدیریت شوق آفرین است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه در دوره مقام معظم رهبری ۹ جنگ برون کشوری داشتیم که همه به سرنوشت ما گره خورده بود افزود: مدیریت جنگ‌های برون مرزی پیچیده است و اندازه جنگ داخلی توان برده است که جنگ بالکان، جنگ اول و دوم عراق و ۳۳ روزه و ۵۲ روزه و ... مسائل ساده‌ای نبوده است.
وی با اشاره به تحرک و کارایی در مجلس و قوه قضاییه در حال حاضر به حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: یکی از نمونه‌های بروز و ظهور مدیریت، حاج قاسم سلیمانی است که یک مدل و الگویی برای همه است که غیرممکن را ممکن کرد.
سعیدی اولین شاخصه مدیریت شهید حاج قاسم را تخصص در مدیریت بحران اشاره کرد و اظهار داشت: در سوریه‌ای که دمشق سقوط کرده بود حاج قاسم کاری کرد که امروز شاهد سوریه آزاد هستیم و در عراق نیز چنین است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نگرش فراملی امنیتی حاج قاسم به عنوان دومین ویژگی شاخص وی بیان کرد: بسیاری از خواص نمی‌فهمدیدند و درک نمی‌کردند چرا باید در منطقه امنیت برقرار کنیم چرا که امیرالمونین (ع) می‌فرماید قبل از حضور دشمن باید پیش دستی کرد و حاج قاسم این روش علوی را عمل کردند.
سعیدی با اشاره به پیامد‌های ضعف مدیریت عنوان کرد: تشدید فشار دشمن، توسعه و گسترش فساد مدیریت، نابسامانی در وضعیت فرهنگی کشور، رها شدن قیمت‌ها و فشار شدید بر مردم و نوسان مقبولیت و تاثیر آن بر مشروعیت از پیامد‌های ضعف مدیریت است که ما امروز شاهد هستیم.
وی مشکل دوم کشور را تفکر خزنده لیبرال غربی عنوان کرد که به چالش اول ارتباط دارد و در قالب یک مجموعه است که در چرخه قدرت قرار می‌گیرند و ریشه فتنه‌ها نیز ناشی از آنهاست.
سعیدی ادامه داد: در فتنه ۸۸ رد پای تفکر لیبرال غربی دیده می‌شود و این تفکر در اوایل انقلاب در نهضت آزادی و جریان بنی صدر و حتی در اندیشه‌های آیت الله منتطری هم مشاهده می‌شد و در دوره کارگزاران این اندیشه غربی ریشه زد و نقش آقای خوئینی‌ها در مرکز تحقیقات استراتژیک کشور که با حضور حجاریان موضوع توسعه سیاسی بر اساس مدل غربی مورد توجه بود و در دو حلقه کیان و آیین جریان اصلاح طلب این تفکر بیرون آمد و در غائله ۱۸ تیر ۱۳۷۸ این پدید ظهور کرد.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اضافه کرد: فتنه ۱۳۸۸ از این توسعه سیاسی و مدل غربی ریشه زد و اصل موضوع هم این بود که با حاکمیت اصول گرایان در مجلس و دولت و شورای شهر، شیرینی حاکمیت دینی را مردم چشیده و در این مسیر حرکت می‌کنند برای همین در انتخابات دهم تمام قد به میدان آمدند تا این مسیر حرکت نکنند.
وی تاکید کرد: تفکر خزنده غربی مهمترین مشکل کشور است که روی مدیریت هم تاثیرگذاشته و نوسان و ناملایمات‌هایی می‌بینیم.
سعیدی چالش سوم کشور را مثلت قدرت، ثروت و نفوذ پیچیده عنوان کرد و گفت: هنر و قدرت امام راحل این بود که هم هیات حاکمه و هم طبقه حاکمه را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی برداشت و اداره کردن یک نظام با این شرایط خیلی راحت‌تر از دیگر انقلاب‌ها بود و می‌شد عدالت اجتماعی پیاده شود، اما شاهد یک نوسرمایه داری یا قارون گرایی بعد از انقلاب هستیم و این تاثیرگذار در کشور بوده و هست.
وی چهار رکن انتخابات در آمریکا را قدرت، پول، رقیب هراسی و دروغ و حیله عنوان کرد که متاسفانه در انتخابات ما هم این ارکان در حال شکل گیری است.
این استاد حوزه و دانشگاه رهبری انقلاب را به خلبانی تشبیه کردند که در مسیر مشخصی به سمت مقصد حرمت می‌کنند، اما کمک خلبان مسیر دیگری را می‌خواهد طی کند افزود: مشکل امروز ما این است که در این دوران گذشته و طول چهل سال ما شاهد این نوسان و مشکل هستیم بین خلبان و کمک خلبان که در مسیر حرکت اختلاف وجود دارد و مردم باید این مشکل را حل و به وظیفه خود عمل کنند و روشنگری خواص و نخبگان نیز لازم است.
وی تصریح کرد: برای حل این اختلاف باید قوه مجریه‌ای در تراز انقلاب در کنار قوه مقننه و قضاییه قرار گیرد.
وی با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها در حال حاضر در این راستا گفت: آمریکایی‌ها به دنبال کشاندن ایران به میز مذاکره و ایجاد دولت غرب گرای دیگر در ایران هستند که مهمترین استراتژی بایدن است و بعد ممکن است برگردند به برجام و ۵ میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول بدهند و کره جنوبی نیز ۲ میلیارد دلار از پول ما آزاد کند.
سعیدی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها تلاش دارند از راه دوقطبی سازی معیشت و مذاکره که قبلا هم تجربه کردند و بسترسازی آشوب در داخل و ناامن سازی کشور و تقابل فشار و تحریم به اهداف خود برسند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره فعالیت‌های آمریکایی‌ها در داخل گفت: آن‌ها در داخل دنبال ضرورت سازی مذاکره و القا مذاکره و ضرورت پنداری و ایجاد زمینه تعامل با غرب و برجام دو و سه و بحرانی جلوه دادن شرایط که مشکل حل نمی‌شود و ترساندن مردم و شرطی سازی مردم که اگر می‌خواهید مشکل حل شود به دولتی رای دهید که زمینه مذاکره در آن باشد.
وی با تاکید بر تکلیف و مسئولیت خواص و نخبگان و روحانیون در این مقطع زمانی افزود: تاریخ چهل ساله جلوی چشم ماست و مردم باید بدانند راه چیست چرا که ما سه رای معطوف به انفعال و احساس و تعقل داریم و رای مردم به احساس و انفعال خطرناک است و رایی حجت است که بر اساس تعقل باشد./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها