امام جمعه بشاگرد:

حماسه ۹ دی بیانگر بصیرت و ولایت مداری مردم ایران اسلامی است

امام جمعه بشاگرد گفت: حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و بیانگر بصیرت و ولایت مداری مردم ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۰۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام حسین غلامی صبح امروز در مراسم محوری ۹ دی که در مسجد جامع امام حسین (ع) سردشت با حضور اقشار مختلف، مدیران، مسئولین، ائمه جماعت وانتظامی و سپاه برگزار شد، با گرامیداشت این ایام اظهار داشت: ۹ دی روز بصیرت مردم ایران در برابر برنامه‌های شوم دشمن بود که اسلام ناب محمدی بارها به ما حرکت در این مسیر را تاکید کرده است که از مسیر روشن و راه درست در زندگی و جامعه غافل نشویم چون دشمن همیشه برای ضربه زدن به ما آماده به کار است.
وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره انفال «وَ إِذْ قالُوا اللَّهُمَّ إِنْ كانَ هذا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِكَ فَأَمْطِرْ عَلَیْنا حِجارَةً مِنَ السَّماءِ أَوِ ائْتِنا بِعَذابٍ أَلیمٍ» گفت:یکی از آسیب هایی که بصیرت فردی و اجتماعی را به شدت تهدید می‌نماید رذیله «جُحود» و لجاجت و عناد است.«جحود» یعنى حالت ستیزه‌گرى با حقیقت است. جحود یعنى اینكه آدمى حقیقت را درك كند و در عین حال با آن مخالفت كند.جحود این است كه فكر و اندیشه به واسطه دلیل و منطق تسلیم گردد و حقیقت از نظر عقل و چراغ اندیشه روشن گردد، اما روح و احساسات خودخواهانه و متكبّرانه سرباز زند و تسلیم نشود.جحود یعنى حالت كافرماجرایى، آن چنان حالتى كه ابو جهل داشت، مى‌دانست كه پیغمبر اكرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم در دعوى نبوّت راستگو است ولى چون حالت كافر ماجرایى داشت ایمان نمى‌آورد.که این مسائل در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد .
وی افزود: احساس امنیت نباید باعث غفلت ما از توطئه و برنامه‌های دشمن شود چون هر زمان و مکان که مردم آگاه، بصیر و با شناخت از مسیر بودند گرفتار مشکلات و چالش‌ها نشدند و همیشه در فتنه‌ها اهل بصیرت با مدیریت و آگاهی مسیر درست را انتخاب می‌کنند.
امام جمعه بشاگرد تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از چهار دهه که از عمر آن می‌گذرد با انواع مختلف فتنه‌ها و دشمنی‌های غرب مواجه شده اما توانسته با مدیریت عالی رهبر فرزانه انقلاب و هوشیاری و ثابت قدم ماندن مردم در راه حق طراحی‌های دشمن را نقشه بر آب کند.
حجت الاسلام غلامی اذعان داشت : روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند. نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.
وی بیان کرد ؛ روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.
غلامی اظهار کرد: در کنار ولی بودن و حفظ نظام از واجبات برای ما است و اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنیم شاهد اقتدار کشور خواهیم بود و با وحدت، همدلی و انسجام می‌توانیم راه انقلاب را به مقصود نهایی برسانیم و زمینه ساز تشکیل تمدن اسلامی باشیم.

ارسال نظرات