مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

حضرت فاطمه (س) تا آخرین نفس به پای ولایت ایستادند / قیام فاطمی حقانیت ولایت را به دنیا ثابت کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلابا بیان اینکه حضرت زهرا ( سلام الله علیها) در مسیر احیای دین مبین اسلام و حقانیت ولایت جان خویش را فدا کردند گفت:حضرت فاطمه (س) تا آخرین نفس به پای ولایت ایستادند.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۲۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

قیام حضرت فاطمه (س) برای احیای دین مبین اسلام و حقانیت ولایت بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در همایش خواهران طلبه بسیجی که به همت سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن  شهید میثمی ستاد برگزار شد،ضمن تسلیت ایام فاطمیه و نیز گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی،با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که بعد از شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) اتفاق افتاد،  این بود که میخواستند شهادت حضرت را یک رحلت طبیعی قلمداد کنند، گفت: اما موسی  کاظم ( علیه السلام) بعد از چندین نسل فرمودند مادرم زهرا ( سلام الله علیها) شهید شدند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه حضرت زهرا ( سلام الله علیها) در مسیر احیای دین مبین اسلام و حقانیت ولایت جان خویش را فدا کردند، افزود: حضرت فاطمه ( سلام الله علیها) هم شهید است و هم صدیقه. لذا در شرایطی که دختر رسول خدا و محبوب پیامبر(ص) است  و می فرمایند هروقت دلم برای بهشت تنگ می شود، زهرا( سلام الله علیها) میبویم اما این بانوی اسلام وصیت می کنند که شبانه ایشان را دفن کنند.

قیام حضرت فاطمه (س) برای احیای دین مبین اسلام و حقانیت ولایت بود

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه چرا بعد از ۱۴۰۰ سال در تقویم سالروز شهادت حضرت نوشته میشود، عده‌ای با شبه سازی میخواهند رحلت بانوی بزرگ اسلام را عادی جلوه دهند، ادامه داد: بعضی‌ها در تلاش هستند تا شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را مرگ طبیعی جلوه دهند نه یک قضیه تاریخی. در حالیکه حضرت با وصیت خود می‌کنند که رحلت شان شهادت است که در راه ولایت اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه وصیت حضرت زهرا( سلام الله علیها) یک وصیت سیاسی است نه یک وصیت معمولی ، خاطرنشان کرد: این وصیت به دنیا و آیندگان می فهماند که ماجرای شهادت حضرت زهرا( سلام الله علیها) چیست لذا حضرت برای استمرار حرکت دین مبین اسلام دست به قیام زدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ، با تاکید بر اینکه ائمه اطهار( علیهم السلام)  محور خود را حضرت زهرا( سلام الله علیها) قرار میدهند اضافه کرد: حضرت زهرا( سلام الله علیها) حجت خدا است و ائمه معصومین حجت خود را ام ابیها (سلام الله علیها) می دانند.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه  با بیان این مطلب که  حضرت زهرا( سلام الله علیها)  شهیده هستند و ائمه( علیهم السلام) بر روی آن تاکید می کنند، گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) حرکت عظیمی را شکل دادند که اگر قیام فاطمی حضرت نبود، چه بسا برای همیشه چیزی به نام امامت وجود نداشت.

قیام حضرت فاطمه (س) برای احیای دین مبین اسلام و حقانیت ولایت بود

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا  با اشاره به اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در راه ولایت ایستادگی و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: قیام فاطمی در ابعاد مختلف است که در دوره کوتاه زندگی حضرت ، تا آخرین نفش حضرت به پای امیرالمومنین علی (علیه السلام) ایستادند.

حجت الاسلام تخسیری با بیان  اینکه حضرت زهرا( سلام الله علیها) چند بار با اصحاب مذاکره می کنند، اضافه کرد: هر جا حضرت ورود پیدا کردند، درباره دفاع از ولایت بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به شش عامل مهم گرفتاری جامعه دینی از لسان  حضرت زهرا( سلام الله علیها)  اشاره و اضافه کرد:  سستی در ایمان ، ایجاد تفرقه و اختلاف،ناامیدی مسلمانان،بی حرمتی به حریم پیامبر(ص) ، کمرنگ شدن معنویت،و گرفتار شدن جامعه به وسوسه های شیطانی از عوامل گرفتاری جامعه دینی است ولو اینکه آن جامعه دینی حکومت پیامبر(ص) باشد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ هم برخی‌ها دست به تفرقه و اختلاف میزدند، خاطرنشان کرد: دشمنان در فتنه ۸۸ شعار مرگ بر اصل ولایت سر میدادند، اما برخی‌ها می گفتنداین درگیری دو حزب و جناح است.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که اقدام به موقع و به هنگام کار را در دست میگیرد، اضافه کرد: اما یک اقدام نا بهنگام در سقیفه باعث شد که  ۱۴۰۰ سال بین امت اسلامی اختلاف انداخت.

حجت الاسلام تسخیری به شیوه های مبارزاتی حضرت زهرا( سلام الله علیها)  پرداخت و گفت: حضرت زهرا( سلام الله علیها)  مشروعیت حکومت فاسد را قبول نکرده و آن را زیر سوال بردند. شیوه دیگر حضرت تحت تاثیر قرار دادن افکار جامعه با راه اندازی بیت الاحزان بود و از شیوه های دیگر اتمام حجت با انصار و مهاجرین ونیز سوال از خواص و گفتگوی با آنها بودند.و خطبه فدکیه هم از دیگر شیوه های مهم حضرت برای دفاع از ولایت بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات