سردار سلیمانی الگوی ارزشمند برای تمام ملت‌هاست

سرپرست ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر انقلاب و امام (ره) قدم برداشت و به خوبی از حوادث و عبرت‌های تاریخ درس‌ها آموخت و خود بنیان گذار مکتب سلیمانی شد.
کد خبر: ۹۳۰۸۱۸۱
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

سرهنگ احمد حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از لرستان، ضمن پاسداشت مقام شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت اظهارداشت: دهه بصیرت روز میثاق مردم با امام مسلمین است که از زیباترین برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی و ایران عزیز ماست.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی الگوی ارزشمند برای تمام ملت‌هاست و سلوک و رفتار این شهید می‌تواند مکتبی برای نسل امروز و جوانان ما باشد افزود: مردم عزیز ما بعد از فتنه 88 با حرکتی خود جوش در سراسر کشور در دفاع از مقام معظم رهبری مقابل فتنه سراسر آمریکایی صهیونیستی به صحنه آمدند و از ولایت و امام زمان خود حمایت کردند.

سرپرست ناحیه مقاومت بسیج بروجرد عنوان کرد: واژه بصیرت بعد از فتنه 78، و فتنه 88 ‌به طور جدی وارد ادبیات سیاسی کشور شد و امروز باید گفت بصیرت یکی از مهمترین و شاخص‌ترین موضوعاتی است که بیش از هر زمان دیگر وجودش و نیازش احساس می‌شود.


وی بیان کرد: از نگاه امیر المومنین علی (ع)، انسان بصیر باید سه ویژگی داشته باشد، اهل فکر و اندیشه باشد و ظاهر بین نباشد و از عبرت‌های تاریخ باید سود ببرد، آن عده که در صحرای کربلا مقابل امام زمان خودشان ایستادند و امام را به شهادت رساندند هیچکدام از این ویژگی‌ها را نداشتند. در مقابل این افراد ما سرداری را می‌بینیم که از جوانی و تا لحظه شهادت، با بصیرت و آگاهی و شناخت قدم برداشت و الگویی برای دیگر جوانان این مرز و بوم شد.

حسنوند تاکید کرد: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر انقلاب و امام (ره) قدم برداشت و به خوبی از حوادث و عبرت‌های تاریخ درس‌ها آموخت و خود بنیان گذار مکتب سلیمانی شد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن توطئه‌های زیادی برای سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کرد و یکی از افرادی که نقش اساسی و مهمی در خنثی کردن این فتنه‌ها داشت، شخص مقام عظمای ولایت است، دشمن آمد که رهبری را با فتنه‌ای جدید مورد هجمه قرار دهد ولی با مردم فهیم ما روبه‌رو شدند، مردمی که همیشه در صحنه هستند و گوش به فرمان امام خود هستند بنابراین حضور مردم سبب شد تا فتنه در نطفه خفه و خاموش شود.

سرپرست ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: دهه بصیرت فرصت خوبی است تا ما بتوانیم حوادث ناگوار تاریخ را به خوبی مطالعه کرده و نگذاریم در عصر ما اتفاقی بیفتد.نگذاریم ماجرای کهنه جنگ جمل دوباره تکرار شود و آن شخصیت‌هایی که مقابل امیرالمومنین ایستادند اینبار مقابل امام و رهبری بایستند.مصادیق این ماجرا در فتنه 88 دیده شد و آموختن عبرت‌های تاریخ کمک زیادی می‌کند تا دوباره این حوادث تکرار نشود.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و ایام سوگواری دخت مکرم نبی اسلام (ص)، اظهار داشت: این ایام مصادف است با سالگرد شهید قاسم سلیمانی که امروز دلها را بی قرار خودش کرده و پیر و جوان، خرد و کلان، همه علاقمند به شخصیت خاص این شهید عزیز هستند و اشک‌های زیادی در فراغ این شهید جاری است، شهید سلیمانی یکی از اسوه‌هایی بود که به معنای واقعی اهل بصیرت نافذ بود.

حسنوند با بیان اینکه شهید سلیمانی رهبری و انقلاب را به خوبی فهمید و درک کرد و چهل سال صادقانه، خالصانه و عارفانه به اسلام و انقلاب خدمت کرد افزود: آن گونه که مقام معظم رهبری بعد از شهادت مدال مکتب را به ایشان اهدا کردند همان طور که می‌دانید رهبر عزیز فقط در دو زمان کلمه مکتب را به زبان آورد، ایشان حضرت امام خمینی (ره) را صاحب مکتب می‌دانند و اخیرا شهید سلیمانی را به عنوان مکتب شهید سلیمانی مطرح کردند.

وی عنوان کرد: مکتب در واقع مجموعه‌ای از عقاید و باورها، بایدها و نبایدها است که شهید سلیمانی به همه آن اعتقاد داشت و در مقام عمل آنها را عملیاتی کرد در واقع رفتار و سلوک شهید سلیمانی می‌تواند یک مکتب برای نسل جوان و نسل امروز ما باشد.معنویت، عقلانیت، عدالت و ولایت مداری از جنبه‌های مهم مکتب شهید سلیمانی است

سرپرست ناحیه مقاومت بسیج بروجرد بیان کرد: اخلاص و توکل شهید سلیمانی زبانزد همگان است چون دنبال منافع خود نبود و برای مقام و منصب کار نکرد فقط برای احقاق حقوق مردم قدم برمی‌داشت.
ارسال نظرات