خبرهای داغ:

تاکید شهردار شاهرود بر خدمت رسانی به مردم/افتتاح پارک بانوان در دهه فجر

شهردار شاهرود بر تداوم کار مدیران قبلی شهرداری تاکید کرد و با بیان اینکه خدمت در سطح شهر شاهرود با جدیت ادامه دارد گفت: در هشت ماه فعالیت خود ۱۰۴ قرارداد امضاء شد و پارک بانوان نیز دهه فجر افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۳۰۸۲۳۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
تاکید شهردار شاهرود بر خدمت رسانی به مردم/افتتاح پارک بانوان در دهه فجربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا حاجی محمدعلی در نشست رسانه‌ای با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در سالن جلسات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با گرامیداشت ایام دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تقدیر از حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در این نشست و تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در پاسخ به سوالات فراوان و متنوع خبرنگاران با بیان اینکه شاهرود، شهر افقی با یک خط مرکزی طراحی شده که برای دوچرخه‌سواری و پیاده روی مناسب است افزود: همه بستر شهر شاهرود انسان است و برای همین انتخاب نوع پازل‌های پیاده روها، در راستای انسان محوری و پیاده راه است.
وی با اشاره به پیشینه آشنایی خود با مهندس احمدی شهردار سابق شاهرود اظهار کرد: قریب به دو دهه است که آقای احمدی را می‌شناسیم و در شهرداری گرگان همکار بودیم و بنده کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گرفتم و به شاهرود آشنا هستم و با شهرداری سابق اختلاف نظر و دیدگاه داشتیم و هیچ اختلاف شخصی و فردی با ایشان نداشته و ندارم و از زحمات ایشان در مدت تصدی مسئولیت شهرداری شاهرود تقدیر و تشکر دارم.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ شورای شهر شاهرود دو بار با بنده دیدار داشتند و پیشنهاد شهرداری شاهرود را داشتند افزود: آقای صادقلو شهردار گرگان با حضور بنده مختلف کردند و به شورای اسلامی شهر شاهرود پیشنهاد آقای باقری و احمدی را دادند که مهندس احمدی آمدند و کار‌های شایسته‌ای نیز انجام دادند.
مدیران باید پوششی و تداوم کار یکدیگر عمل کنند
وی با تقدیر از مهندس احمدی در اجرای فعالیت‌های ارتقا سیما و منظر شهری شاهرود گفت: با انجام این اقدامات ما روی کار‌های دیگر متمرکز شدیم و اعتقاد دارم مدیران باید پوششی عمل کنند و کار همدیگر را تکمیل و تداوم بخشند و منابع مردم را مدیریت نماییم.
حاجی محمدعلی با بیان اینکه چندین پل عابرپیاده در سطح شهر پیشنهاد داده ایم اظهار کرد: اعتقاد دارم از میدان جمهوری تا میدان آزادی باید پیاده راه شود و خیابان‌های شاهرود قابلیت مدیریت ترافیکی را دارد و از میدان غدیر تا جمهوری اسلامی قابلیت اتوبوس برقی دارد که البته باید پیوست اجتماعی و روانشناسی شهری آن مد نظر قرار داده شود.
تاکید شهردار شاهرود بر خدمت رسانی به مردم/افتتاح پارک بانوان در دهه فجرخیابان مزار انسان محور و خودرو محور
وی با اشاره به سنگ فرش خیابان شهید صدوقی (مزار) گفت: خیابان شهید صدوقی دو گروه مخالف و موافق دارد و ما استارت ایجاد آن را زدیم و سنگ فرش شد و گروه دانشگاهیان و مردم موافق و بازاریان مخالف هستند و دیدگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در شورای ترافیک تصمیم گیری نهایی خواهد شد که این خیابان انسان محور و خودرو محور باشد.
شهردار شاهرود با اشاره به ۲۲ هکتار سهم شهرداری از مجموعه البرز شرقی بیان کرد: شهردار خودش را در مقابل مردم می‌بیند و ۱۲۰ خدمت ارائه می‌دهد و کاربری اراضی البرز شرقی مسکونی است و ما یک و هشت دهم هکتار را فروختیم که ۹۳ قطعه است و نیاز هست که انجام شود چرا که جذابیت و اشتغال و زیرساخت برای جوانان این شهر بوجود آید.
وی با بیان اینکه با فروش زمین‌های البرز شرقی ۱۰ میلیارد پول از تهران شاهرود و از گرگان آمدند خریدند و اشتغالزایی ایجاد می‌شود افزود: تغییر، پویایی و اشتغال با این فعالیت‌ها انجام می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر در پروژه‌های این هشت ماهه شهرداری مشغول شده اند.
بلوار علامه مجلسی محور اقتصادی شاهرود
حاجی محمدعلی با اشاره به پل شهید سلیمانی که سال ۱۳۹۳ در مکان تقاطع شهرک شهید بهشتی مجوز داشته است گفت: ایجاد پل در میدان ولایت از نظر کارشناسی قابل قبول واقع نشد، چون این میدان ترافیک را توزیع می‌کند و کار کارشناسی انجام شده و باید به علم اعتماد کرد و در شورای ترافیک مصوب و مشاور درجه یک کشوری انجام داده است.
وی ادامه داد: بلوار ۴۸ متری علامه مجلسی در آینده محور اقتصادی شاهرود است و با برنامه ریزی مجموعه گردشگری در ۴۸ متری در حال طراحی است و اتفاقات دیگر که توزیع عادلانه شهر و این پروژه ترافیکی سبب شد اتفاقاتی در منطقه پایین شهر بیفتد که بسیار اثربخش خواهد بود.
شهردار شاهرود با اشاره به پروژه ستاره شرق که دوبار مزایده گذاشته شد و کسی استقبال نکرده است افزود: این پروژه بیمه نبود که وقتی آمدیم آن را بیمه کردیم و این چالشی شده است برای شهر و خطر هست که باید تعیین تکلیف شود.
حمایت از کیوسک داران شاهرود
وی به موضوع کیوسک داران شاهرود اشاره کرد و گفت: شش کیوسک از طرف شهرداری ساخته و واگذار شده که عوارض آن را رایگان می‌کنیم و المان شهری برای آن‌ها طراحی و پیگیری می‌کنیم.
وی به زمین شهرداری در خیابان رزمندگان شاهرود هم اشاره کرد و افزود: این واگذاری زمین‌ها به قبل از انقلاب برمی گردد که ۹ هزار متر است که سه هزار مترمربع قبل از انقلاب بود و همه برگه واگذاری دارد و مالک شهرداری است و در طرح جامع جدید کاربری مسکونی دارد.
کوه خواری در شهر شاهرود نداریم
حاجی محمدعلی خاطر نشان کرد: ۷۳۸۰ متر مربع در سه قطعه است و مزایده جذب سرمایه گذار در سال ۱۳۹۸ اتفاق افتاده است و شرکت تعاونی ارتش برنده می‌شود و تغییر کاربری نیز به شرط عدم تفکیک است و ضمانت نامه گرفته می‌شود که وقتی بنده آمدم ضمانت را از ۴ میلیارد تبدیل به ۱۲ میلیارد تومان کذدیم و قرارداد امضا شد و در داخل طرح جامع که راهبردی است و همه دستگاه‌ها تایید کردند و ابلاغ شده قرار دارد و کوه بری در شهر است و اسناد مالکیت هم دارد و مشخص است و کوهخواری نیست.
آمادگی شهرداری برای حمایت از ایجاد شهرک سینمایی
وی به پروژه شهرک سینمایی نیز اشاره کرد و گفت: ما با آقای میرباقری صحبت کردیم که ساخت دکور‌های مجموعه سلمان را در شاهرود اجرا کند و با اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری نیز صحبت شد تا زمین کمربند فضای سبز در کمربندی غربی شهر را که طبق قانون رایگان می‌دهند برای این امر به شهرداری واگذار کنند.
شهردار شاهرود ادامه داد: بعد از ابلاغ طرح جامع شهر در ۲۶ مرداد امسال این محدوده ستاره دار بود و به عنوان پهنه گردشگری در نظر گرفته شده و شهرداری باید از راه و شهرسازی بخرد و این موضوع سبب شد این پروژه مسکوت بماند، اما ما دو مصوبه از شورا گرفتیم و امکانات در اختیار پروژه سلمان فارسی قرار دادیم و باز هم امید داریم در اصلاحیه طرح جامع اراضی تغییر کاربری شود تا ما در راستای ایجاد شهرک سینمایی سرمایه گذاری می‌کنیم.
ایجاد پل شاهوار و باغ راه
وی به طرح ساختمان جدید شهرداری که از دوره قبل شروع شده و ۷۰۰ مترمربع است اشاره کرد و گفت: ما در این طرح پارتیشن بندی جدید انجام دادیم و نماسازی را داریم.
حاجی محمدعلی به عدم انجام پل طبیعت در منطقه حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شهر که مشکلات عدیده سازه‌ای داشت و طراح پروژه شرایط غیرقابل را اعلام کرد اشاره کرد و افزود: مکان احداث پل را تغییر دادیم و به طول ۱۵۲ متر در مکان جدید ایجاد می‌شود و پل شاهوار و جاده سلامتی و پل شهید سلیمانی، باغ راه و المان میدان بسیج و غدیر و ادامه بلوار شهدای منا نیز در زمان مدیریت بنده احداث و در حال انجام است.
انعقاد ۱۰۴ قرارداد در هشت ماه
شهردار شاهرود با اشاره به انعقاد ۱۰۴ قرارداد در این هشت ماهه فعالیت خود اشاره کرد و افزود: بلوار شهدای منا به سمت پنج شهرک است و شهریورماه امسال توافق ارتش گرفته شد و بعد مالکین موافقت کردند و در حال انجام است و تا یک ماه دیگر تمام و این شهرک‌ها به مرکز شهر وصل می‌شوند.
افتتاح پارک بانوان تا ۲۲ بهمن ماه
وی به پارک بانوان نیز اسارت کرد و افزود: این پارک دچار مشکل حقوقی شد که در حال حل شدن است و تا ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود و مشکل این است که با پیمانکار قرارداد انجام نشده و معلق است که در حال حل شدن است.
عکاس: سیدنوید محمدیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها