خبرهای داغ:
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

بررسی وضعیت استان در زمینه تکنولوژی«هایتک» در حوزه وقف

پندار گفت: در خصوص تکنولوژی «انتقال جنین و تولید گوساله ممتاز» که در کشور برای اولین بار ایجاد شده و هدف آن افزایش بهره وری در تولید دام، گوشت قرمز و لبنیات می باشد، تصمیماتی گرفته شد.
کد خبر: ۹۳۰۸۵۶۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در سبد غذایی مصرف کنندگان آنچه بیش از هر ماده دیگر حلقه تغذیه انسان را کامل می کند مواد پروتئینی بخصوص نوع حیوانی است که می بایست آن را در بخش دامپروری به عنوان یکی از زیرشاخه های بخش کشاورزی جست وجو نمود.

 

صنعت دامپروری به عنوان یکی از زیرمجموعه های زراعت در سطح جهانی و بین المللی از رشد و گسترش چشم گیری برخوردار بوده و کارآفرینی آن در اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده، تغذیه بشر، سلامت انسان و جامعه و به طور کلی نقش بی بدیل آن در اقتصاد باعث گشته همواره مورد حمایت و توجه دولت ها و کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه قرار گیرد.

 

سازمان اوقاف و امورخیریه با رویکرد جدید خود در سال های اخیر اقدام به کشاورزی، باغداری و دامپروری با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در اراضی هر استان نموده است و از آنجا که دشت قزوین از دیرباز به داشتن خاک حاصلخیز جهت کشاورزی شهرت داشته، می‌تواند موقعیت مطلوبی برای دامپروری و دامداری داشته باشد.

 

 ۱۱ درصد مساحت اراضی کشاورزی استان معادل ۵۲ هزار و ۶۰۰ هکتار، وقفی می باشد و در همین راستا دکتر مهدی پندار معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف وامورخیریه کشور، در حاشیه بازدید از ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین و تشریح اهداف سفر خود به استان قزوین بیان کرد: ‎در این سفر یک روزه که به همراه کارشناسان شرکت سینا فناوران ماندگار از شرکت های زیرمجموعه سازمان اوقاف، در خصوص تکنولوژی «هایتک» «انتقال جنین و تولید گوساله ممتاز» که در کشور برای اولین بار ایجاد شده و هدف این تکنولوژی افزایش بهره وری در تولید دام، گوشت قرمز و لبنیات می باشد، از اراضی و موقوفات مستعدی که در استان در حوزه های مختلف کشاورزی، باغداری و دامپروری وجود دارد بازدید شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به مزیتی که این زمین ها دارند امیدواریم بتوانیم موضوع دامپروری مرتبط را با فعالیت مدنظر سازمان در این استان راه اندازی نماییم.

 

پندار ادامه داد: در این سفر همچنین در مورد اعتبارات مربوط به تبدیل به احسن استان قزوین تصمیم گیری های خوبی صورت گرفت و از پروژه های عمرانی موقوفات از شهرستان آبیک تا شهرستان بوئین زهرا هم بازدید شد تا ضمن آشنایی و بازدید، از ظرفیت های بالقوه استان برای فعالیت های کشاورزی، باغداری و دامپروری، سرمایه گذاری لازم در این حوزه های برای افزایش بهره وری از ظرفیت های وقف در جامعه با توجه به ظرفیت استان انجام شود.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار