خبرهای داغ:
جانشین ستاد کرونا استان قزوین

خروج پلاک‌های بومی از تاکستان ممنوع است/محدودیت‌های ترددی در استان ادامه دارد

حبیبی گفت: ورود به شهرستان تاکستان با پلاک غیربومی و خروج از شهر تاکستان با پلاک بومی ممنوع می باشد.
کد خبر: ۹۳۰۹۶۴۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

منوچهر حبیبی جانشین ستاد کرونا استان قزوین در ستاد کرونا شهرستان تاکستان با اشاره به مناسبت های تقویمی برگزار شده و مناسبت های پیش رو بیان کرد: تلاش های بسیار خوبی در سطح استان در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده که قابل تقدیر است.

وی گفت: رنگ بندی شهرهای استان نباید موجب ساده انگاری بیماری شود چرا که موجب شیوع مجدد و افزایش مبتلایان به این بیماری خواهد شد.

حبیبی اظهار کرد: دی ماه روزهای تعیین کننده ای در کشور و استان ما و حتی در جهان دارد. روزهای حساسی که ثانیه های آن برای ما حائز اهمیت است. اگر در دی ماه غفلت کنیم بهمن ماه پرخطری خواهیم داشت. عادی انگاری در دی ماه متاسفانه نتایج سختی در بهمن و روزهای پایانی سال خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: شرایط آرام و تقریبا خوبی در بحث کرونا در استان بوجود آمده و فرصت فراهم شده که برنامه هایمان را در راستای پیشگیری از کرونا اجرایی نماییم. لذا طرح محدودیت های هوشمند را باید کماکان و با جدیت و حساسیت در دستور کار قرار دهیم. این طرح ابعاد مختلفی در حوزه های مختلف دارد که اهمیت تداوم آن را دوچندان می کند.

وی افزود: بحث ترددها باید کنترل شود. وضعیت شهرستان تاکستان در حالت نارنجی است و در ترددهای این شهر نیز باید تدابیر لازم در وضعیت نارنجی ادامه داشته باشد. لذا ورود به شهرستان تاکستان با پلاک غیربومی و خروج از شهر تاکستان با پلاک بومی ممنوع می باشد.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین تصریح کرد: وقتی اعمال محدودیت انجام شود اهمیت و حساسیت موضوع برای مردم بیشتر نمایان می شود. لذا رفت و آمدها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان در شرایط زرد قزوین نیز ممنوع می باشد.

یکی از عوامل کاهش ابتلا به کرونا، اعمال محدودیت ترددها می باشد. در تاکستان، دورهمی ها بیشترین عامل ابتلا به کروناست. مهمترین مرکز شیوع کرونا در تاکستان، مرکز شهر می باشد که نیاز به کنترل زیادی دارد و در همین راستا فعالیت تاکسی ها باید کنترل شود و فضای شهر در راستای هشدار به مردم آماده شود.

کنترل بازار روز و دست فروشان، فعالیت بانک ها و شهرداری ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در بحث بیماریابی؛ این مسوولیت با دانشگاه علوم پزشکی می باشد که با افزایش تست های «سی پی آر» و «رپید» باید انجام شود و یکی از سیاست های مهم ما در استان در حال حاضر، افزایش تست های تشخیص کروناست و هرچه سنایایی تعداد بیماران کرونایی بیشتر شود کنترل بیماری روند بهتری خواهد داشت.

نکته بعدی بحث قرنطینه افراد و هدایت آنها به سمت نقاهتگاه است. نکته مهم این است که بیماران در منزل قرنطینه شوند و بیمارانی که این شرایط را ندارند در نقاهتگاه قرنطینه شوند. به پیشنهاد دکتر حریرچی استان قزوین بعنوان پایلوت استفاده از نقاهتگاه در این حوزه فعالیت خواهد کرد.

منطقه تاکستان یک منطقه کشاورزی است که خود عاملی برای افزایش ابتلا به کروناست چرا که نیاز به فعالیت های ترددی زیادی دارد. لذا از سوی ف ماندگاری این شهرستان باید جدیت و دقت نظری بیشتری بر این امر وجود داشته باشد.

ابتلای کارگران واحد‌های تولیدی به بیماری کرونا به نسبت سایر اقشار بیشتر است و پس از خانم های خانه دار، کارگران واحد‌های تولیدی در ردیف دوم این بیماری قرار دارند. لذا پیشنهاد می شود بعد از بانک ها و شهرداری، کارگران واحد‌های تولیدی در اولویت است کرونا باشند و هزینه این تست ها باید از سوی واحد‌های تولیدی تقبل شود.

طرح شهید سلیمانی، مکمل تلاش کادر درمان بود و آثار و برکات زیادی برای استان داشت و لذا این طرح با همان شدت و حساسیت اجرا شود و از ظرفیت هلال احمر باید حداکثر استفاده انجام شود.

دو نکته در تاکستان با سایر نقاط متفاوت است. مراسمات ترحیم و عروسی بالاترین عامل ابتلا در تاکستان است و لذا باید از ظرفیت معتمدین برای پیشگیری از این مراسمات استفاده شود. همچنین استفاده از ماسک در تاکستان در سطح پایینی است که باید فرهنگ سازی بیشتری در خصوص استفاده از ماسک انجام شود.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار