نخبگان استان یزد به سمت رشته‌های مورد نیاز جامعه هدایت شوند

استاندار یزد با بیان اینکه شاید یزد یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در جامعه فارغ‌التحصیل کشور را داشته باشد گفت: به کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی یکی از مشکلات و معضلات استان یزد است.
کد خبر: ۹۳۱۰۵۶۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدعلی طالبی در مراسم ملی تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشور بدون احتساب سهمیه ویژه و ایثارگران که با حضور رئیس بنیاد شهید کشور و نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید برگزار شد اظهار داشت: استان یزد یک مرکز نخبه‌پرور بوده و ۲۶ سال است در صدر قبولی‌ها کنکور سراسری قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان یزد دارای ۳۸۰۰ شهید و ۱۰ هزار نفر جانباز، ایثارگر و آزاده است افتخار صدرنشینی کنکور در جامعه شاهد و ایثارگر هم وجود دارد.

استاندار یزد افزود: ما در استان یزد جامعه ۴۰۰ نفری از نخبگان شاهد و ایثارگر داریم، این نخبگان دارای درجات بالای علمی و تخصصی در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف هستند.

طالبی با بیان اینکه مجاهدان و ایثارگران نخبه پس از عرصه جهاد در سال‌های انقلاب اکنون در معرکه علم و دانش تلاش می‌کنند تصریح کرد: استان یزد دارای ۳۵ نفر هئیت علمی، ۳ فوق تخصص و ۴۰ نفر متخصص علوم پزشکی از جامعه شاهد و ایثارگر مشغول به فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این مراسم به جهت تجلیل از سیدمحمد سجاد حسینی شریف رتبه یک شاهد و ایثارگر و ۱۲ کشور را کسب کرده گفت: اکنون در رشته علوم پزشکی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است.

استاندار یزد ادامه داد: نمونه سیدمحمد سجاد حسینی در استان یزد زیاد وجود دارد و امیدواریم اینگونه برنامه‌های تجلیل سبب توجه بیشتر برای پرورش دانش‌آموزان نخبه در ابعاد مختلف و طبق نیاز‌های آن‌ها باشد

طالبی بیان کرد: استان یزد در حوزه اشتغال نرخ بیکاری نسبتا مناسبی دارد و واحد‌های صنعتی و معدنی ظرفیت‌های اشتغال خوب و زیادی را برای استان فراهم کردند.

وی گفت:، اما همواره بحث به کارگیری نیرو‌های فارغ‌التحصیل دانشگاهی به صورت عام یکی از مشکلات و معضلات استان یزد است و شاید یزد یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در جامعه فارغ‌التحصیل دانشگاهی را در کشور داشته باشد.

استاندار یزد همچنین اظهار داشت: استان یزد مشکل نرخ بالای بیکاری در جامعه دختران و زنان را هم دارد.

طالبی عنوان کرد: این مشکل و معضل هم به نوعی در جامعه فارغ‌التحصیلان شاهد و ایثارگر وجود دارد، انتظار داریم در کنار کمک‌ها و همراهی‌هایی که در استان برای اشتغال این افراد وجود دارد در کشور هم نگاه جدی‌تری به فارغ‌التحصیلان شاهد و ایثارگر بشود.

وی تصریح کرد: مشوق‌های دیگری علاوه‌بر ظرفیت‌هایی که برای جذب در دستگاه دولتی وجود دارد قرار داده شود، همچنین بخش خصوصی به این سمت بهره‌مندی از نخبگان شاهد و ایثارگر هدایت شود و به جامعه نخبه ایثارگر را بگیرند تا بتوانیم ساماندهی مناسبی در اشتغال‌شان داشته باشیم.

استاندار یزد با بیان اینکه در حوزه مشاوره‌های شغلی هم نیازمند اهتمام جدی مسئولان هستیم گفت: نوع شغل‌یابی افراد، ایجاد اشتغال، هدایت سرمایه‌گذاری‌های نخبگان، ارائه حمایت‌های مشاوره‌ای و هدایت تحصیلی به نخبگان کمک می‌کند تا متناسب با رشته‌های نیاز کشور و استان جذب دانشجو کنیم.

طالبی ادامه داد: امیدوارم در یزد بتوانیم با حمایت مسئولان مسائل و موضوعات مختلف جامعه ایثارگر به ویژه مسائل آن‌ها در بخش اشتغال و مسکن مرتفع شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار