خبرهای داغ:
مدیر مرکز نیکوکاری امام محمدباقر (ع) گفت: گروه جهادی "شهید سلیمانی" به صورت کاملا خودجوش توسط خانواده‌های تحت پوشش این مرکز به محرومیت زدایی می‌پردازد.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۶۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

میرزایی، مدير مرکز نيکوکاري امام محمدباقر(ع) در حاشیه یادواره "دست های آسمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، از افتتاح رسمی مرکز نيکوکاري امام محمدباقر(ع) و پایگاه مقاومت "کوثر" تحت پوشش سپاه ناحیه ثارالله شیراز خبر داد و اظهار داشت: اين مرکز به همت سپاه ناحیه ثارالله و کميته امداد منطقه 3 شيراز، در محله محروم کشن راه اندازي شده و بسته هاي تهيه شده در رزمايش کمک مومنانه "مکتب سلیمانی"، ميان 250 نفر از خانواده هاي بي سرپرست تحت پوشش اين مرکز توزيع شد.
وي "حاج قاسم" را اسوه اخلاص و ايمان دانست، و با تشریح اهداف این مرکز نیکوکاری، تامين معيشت مردم، اشتغالزايي، تهيه جهيزيه و سيسموني را از عمده ترين اهداف تاسیس این مرکز معرفی کرد.
میرزایی، با یادآوری اینکه اين مرکز، 250 خانواده بالغ بر 760 نفر را تحت پوشش دارد، راه اندازی کارگاه هاي خياطي با تهيه چرخ هاي خياطي، کارگاه هاي بافندگي، و مراکز خدماتي همچون کافي‌نت را از فعالیت های اشتغالزایی این مرکز معرفی کرد.
به گفته مدير مرکز نيکوکاري امام محمدباقر(ع)، پرورش مرغ محلي، تهيه نان محلي، با تهيه امکانات از طريق مرکز، اشتغالزايي براي زنان تحت پوشش ايجاد کرده است.
وی ادامه داد: در زمينه تامين معيشت هم از ابتداي شروع کرونا، تا امروز، يازدهمين مرحله کمک مومنانه "مکتب سليماني" است که بسته هاي معيشتي را ميان نيازمندان اين محله توزيع مي کنيم. هرماه بالغ بر 250 تا 400 هزار تومان اقلام معيشتي نيازهاي روزمره را ميان 250 خانوار تحت پوشش توزيع مي کنيم.
میرزایی گفت: از محل جمع آوري کفاره روزه که تاکنون جمع آوري شده، از ماه رمضان گذشته تا ماه رمضان پيش رو، براي اين 250 خانواده، نان رايگان تهيه کرده ايم و با قرارداد با نانوايي هاي محل، به صورت رايگان به اين خانواده ها مي رسد.
مدير مرکز نيکوکاري امام محمدباقر(ع) ادامه داد: در زمینه تربیتی هم مراکز فرهنگي، قرآني، و تربيتي براي بچه هاي ايتام در محل راه اندازي کرديم و همزمان در کنار اين مرکز، به همت بسيج خواهران حوزه حضرت معصومه(س)، پايگاهي براي خواهران تحت پوشش راه اندازي کرديم تا در کنار کمک هاي مالي و نقدي، کمک هاي فکري هم براي آنان داشته باشيم.
وی اظهار داشت: یک گروه جهادی هم از بطن همین خانواده های تحت پوشش با عنوان "شهید سلیمانی" راه اندازی شده که خودشان در محرومیت زدایی فعالیت دارند.
میرزایی با بیان اینکه در کنار توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، کمک های درمانی هم به خانواده های تحت پوشش ارائه شده و حتی بعضی از خانواده ها ماهانه تا 2میلیون تومان کمک هزینه درمان دریافت می کنند، تهیه جهیزیه را هم از دیگر فعالیت های این مرکز نیکوکاری دانست و افزود: اردوهای تربیتی فرهنگی هم از دیگر فعالیت های مرکز نیکوکاری امام محمدباقر(ع) است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها