امام جمعه موقت یزد:

آیت‌الله مصباح یزدی از مرزهای عقیدتی دفاع کرد

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی از مرزهای عقیدتی دفاع می‌کرد گفت: باید از جایگاه علمی علامه مصباح یزدی تجلیل کنیم.
کد خبر: ۹۳۱۱۲۱۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه استان یزد با اشاره به سخنان گهربار امام خامنه‌ای به مناسبت یوم‌الله قیام ۹ دی مردم قم اظهار داشت: حرکت تاریخی فضلا یک سکوی پرتاب جدیدی نسبت به حرکت‌های انقلاب بود و توانستیم انقلاب را به پیروزی برسانیم و جمهوری اسلامی را تشکیل دهیم.

وی گفت: امروز یکی از ایام‌الله‌های بزرگی است که همواره باید زنده نگه‌داشته شود، در ۲۰ دی هم جنایات زیادی را غرب به خصوص آمریکا و انگلیس به مردم مسلمان کردند را یادآوری کنم.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: ۲۰ دی روزی است که امیرکبیر را در حمام فین کاشان به دستور شاه ستمکار و تحت تاثیر عوامل انگلیس مظلومانه کشتند و مظلومانه از دنیا رفت.

مدرسی افزود: دلیل این کار این بود که نمی‌خواستند ملت ایران استقلال دست یابند و عظمت پیدا کنند، امیرکبیر ۱۷۰ سال پیش دارالفنون را تاسیس کرد، حرکت علمی ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: حرکتی که مقام معظم رهبری فرمودند: من تا نفس دارم از آن حمایت می‌کنم، اگر آن روز دارالفنون روی روال طبیعی خود حرکت کرده بود قطعا پیشتازترین ملت در عرصه‌های علم و فناوری در ابعاد مختلف بود.

امام جمعه موقت یزد عنوان کرد:، اما برای اینکه کشور را در تنگا، فشار و استثمار خود نگهدارند هر کس که قصد کار مثبت بنیادی داشت را به محض احساس خطر با مشکلات برای او ایجاد می‌کردند و تا کشتن فرد پیش می‌رفتند.

مدرسی خاطر نشان کرد: این کار‌ها را این دوران هم انجام می‌دهند، امروز چهلم شهید فخری‌زاده است، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یکسال پیش آمریکای جنایت کار او را شهید کردند.

وی تصریح کرد: از ۲۰۰ سال قبل تا به امروز برای اینکه کشور را عقب نگهدارند و علم و فناوری را به طور اختصاری برای خودشان نگهدارند از هیچ کاری فروگذاری نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایامی هستیم که جنایات غرب بیشتر پدید آمد و بابت تمام این جنایت باید قصاص شوند، آزادگان ایران و جهان آن‌ها را به نحو‌های مناسب و جا‌های خودش قصاص می‌کنند.

مدرسی بیان کرد: امروز شاهد اتفاقاتی در غرب هستیم، برخی می‌خواهند قضایای آنجا را توجیه کنند، برخی گفتند این لکه‌ی ننگی است در صورتی که تمام آن‌ها سر تا پایشان ننگ است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا مثل گرگ‌های خون‌خواهی هستند که ملت‌های دنیا را چپاول می‌کردند و می‌کشتند، در ویتنام، افغانستان، هرزگوین، یمن فلسطین در سرتاسر عالم جنایت می‌کردند، این خوی طبیعی آمریکا و انگلیس است که در سراسر دنیا جنایت می‌کردند.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: رحلت داشمند بزرگ، متفکر و محقق بزرگ آیت‌الله مصباح است که در زمینه‌های مختلف علمی کار کرده است و در دنیا افتخارات بی‌نظیری داشته است، معلومات و تلاش‌های علمی و عملی آن همه کشور را رونق داد.

مدرسی بیان کرد: ما در حد خودمان باید از جایگاه این عالم بزرگ تجلیل کنیم، عالم‌ها تفاوت دارند و مراتب گوناگونی دارند، از خصوصیات این عالم این بود که در سطوح مختلف از لحاظ علمی، مدیریتی، اجتماعی و سیاسی منشا نورافشانی و خیر و برکت بود.

وی اظهار داشت: محقق، فیلسوف دارای فکر بود، کتابی دارد که مخصوص بالاترین درجات تفکر است، ویژه دانشمندان مختلف است.

امام جمعه موقت یزد گفت: در سطح متوسط کتاب‌ها و کنفرانس‌های برای عموم طلاب و درجات عالی داشت، که در سال‌های سوم و چهارم حوزه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مردم کوچه و بازار هم می‌توانند از علوم و کتب ایشان استفاده کنند، از لحاظ اخلاقی و احترام نسبت به علما و اساتید خود بسیار متواضع، قدرشناس و خدوم بود.
ارسال نظرات