عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس :

تلاطم قیمت‌ها فشار را بر مردم بیشتر کرده است/بودجه 1400 مشکلات کشور را حل نمی‌کند

نوروزی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص ایجاد رفاه و رفع مشکلات مردم، باید مسائل و مشکلات رفع شود اما تلاطم قیمت‌ها فشار را بر مردم بیشتر کرده است.
کد خبر: ۹۳۱۱۶۵۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: گوشت از سبد کالایی 20 درصد مردم حذف شده است که این 20 درصد اکثراً دهک‌های پایین مثل کارگران و کشاورزان و اقشار آسیب‌پذیر هستند و رفع مشکلات این گروه دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، رحمت‌الله نوروزی گفت: در کمیسیون کشاورزی مجلس نهم سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را از وزارت صنعت و معدن و تجارت گرفتیم و به وزارت جهاد کشاورزی دادیم؛ در نتیجه با اختیارات کامل این کار را دنبال می‌کردند. در سال 1398 با دستور رئیس‌جمهوری اختیارات در جلسه سران قوا به وزارت صمت داده شد. جلساتی در کمیسیون کشاورزی برگزار شد که در آن جلسات وزیر کشاورزی می‌گوید من اختیارات برای پاسخگویی ندارم؛ این جلسات را با حضور وزرای کشاورزی و صمت و روسای گمرک، بانک مرکزی و سایر مسئولان ادامه دادیم. به دنبال بازگشت اختیارات به وزارت کشاورزی هستیم و این جلسات را با مقاماتی چون رئیس قوه قضاییه نیز ادامه داده‌ایم.

وی اظهار داشت: براساس قول حجت‌الاسلام رئیسی مقرر خواهد شد که اختیارات به وزارت کشاورزی بازگردد. با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ارز نیمایی واردات به دست تولیدکننده نمی‌رسد و نقش دلالان و شکل‌گیری شرکت‌های سوری نیز مشکل دیگری است. تخصیص ارز انجام شده است و نباید مشکل داشته باشیم اما از سال 1398 تا 1399 قیمت مرغ 3 برابر شده است.
نوروزی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص ایجاد رفاه و رفع مشکلات مردم، باید مسائل و مشکلات رفع شود اما تلاطم قیمت‌ها فشار را بر مردم بیشتر کرده است. گرانی‌ها و مشکلات از نابه‌سامانی سیاست‌گذاران نشات می‌گیرد و باید اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد تا مشکلات برطرف شود. زمانی که وزارت جهاد کشاورزی متولی باشد، دست دلالان از اقتصاد قطع خواهد شد. واردات با ارز 4200 تومانی انجام می‌شود اما از طرفی دلالان بازار سیاه ایجاد می‌کنند. روسای قوه قضاییه و قوه مقننه قول پیگیری این موضوع را داده‌اند تا در جلسه آتی سران قوا این اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گوشت از سبد کالایی 20 درصد مردم حذف شده است و این 20 درصد اکثراً دهک‌های پایین مثل کارگران و کشاورزان و اقشار آسیب‌پذیر هستند. رفع مشکلات این گروه دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و در بودجه 1400 به دنبال این هستیم که مردم سود برند. با توجه به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی اعضای کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسیدند که بودجه 1400 مشکلات کشور را حل نمی‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: نامه رئیس‌جمهوری هم منجر به برگزاری جلساتی با معاونین شد. در نهایت قرار بر این است با حضور اعضای دولت بر سر مسائل درآمدی و هزینه‌ای بحث شود و جلسات خوبی برگزار شده است و مسائل هزینه‌ای بر طرف شد و در حال حاضر در مسیر تکمیل مسائل درآمدی هستیم.

اعضای کمیسیون تلفیق به دنبال برداشتن فشارهای اقتصادی از روی دوش مردم هستند و رویکرد اصلی مجلس شورای اسلامی پیرامون رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است. در شرایط سخت تحریمی باید با خوداتکایی نیازهای اقتصادی را بر طرف کنیم. رویکرد قوه قضاییه صیانت از تولید و سرمایه‌گذاری است و شاهد فضای همدلی میان سران سه قوه هستیم. مردم باید از یارانه‌ها بهره‌مند شوند و باید دست سلطان‌ها را از اقتصاد کوتاه کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کمیسیون تلفیق با تدبیر خاص به دنبال این است که مردم از ارز بهره‌مند شوند. خوشبختانه صداوسیما در این خصوص ورود کرد. متأسفانه کسانی ارز گرفته‌اند که با ایجاد بازار سیاه و شرکت‌های سوری به اقتصاد کشور ضربه زدند. در بحث گندم و آرد مشکلات بسیاری داریم که کمیسیون تلفیق در حال بحث با مسئولان است. کمیته‌های خوبی را در کمیسیون تلفیق تشکیل داده‌ایم تا جمع‌بندی درخصوص ارز 4200 تومانی شود. دهک‌های جامعه به صورت مستقیم باید از ارز 4200 تومانی بهره‌مند شوند و امیدواریم با همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت این روند با سرعت انجام شود. شب گذشته با حضور زنگنه وزیر نفت جلساتی درخصوص تبصره 14 برگزار شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به قوانین موجود اظهار داشت: 11 هزار و 300 عنوان قانون داریم اما قوانین به خوب اجرا نشده است و قوانین نیازمند پایش هستند. مردم در گام دوم انقلاب به دنبال لمس برکات و اثرات قانون‌گذاری هستند. یک بال مجلس قانون‌گذاری و یک بالش نظارت است. وزارت جهاد کشاورزی متولی تأمین نیاز گوشت است اما وزارت صمت انجام می‌دهد؛ باید این موارد حل‌وفصل شوند.

نوروزی در پایان گفت: امیدواریم با شرایط موجود دشمنان مأیوس شوند و جنگ اقتصادی را با قدرت پشت سر بگذاریم. فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم مسائل را حل خواهد کرد. امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کنند که ملت ایران بهتر از مردم حجاز در دوران رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در دوران امیرالمؤمنین هستند و در سخت‌ترین شرایط همراه نظام بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار