خبرهای داغ:

«شناور کنترل کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» در شاهرود اختراع شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از اختراع «شناور کنترل‌کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» توسط دانشجوی این دانشگاه خبر داد و کاربرد‌های آن را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۶۵۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
«شناور کنترل کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» در شاهرود اختراع شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید احمد ابوالقاسمی‌فر از اختراع «شناور کنترل‌کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خبر داد.
وی اضافه کرد: این اختراع توسط مقداد ابراهیم‌زاده شرمه دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و عضو انجمن مخترعین کشور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در تشریح نحوه کارکرد «شناور کنترل‌کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» عنوان کرد: این دستگاه از هوش مصنوعی بهره‌گیری می‌کند و با کمک سنسور تعبیه شده روی دستگاه اطلاعات موردنظر را دریافت کرده و سپس با استفاده از منطق فازی و اکسپرت سیستم‌ها تصمیم‌گیری توسط دستگاه انجام می‌شود.
نحوه عملکرد دستگاه «شناور کنترل‌کننده فاکتور‌های شیمیایی»
ابوالقاسمی‌فر درباره کاربرد‌های دستگاه «شناور کنترل‌کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب برای ماهی‌ها» عنوان کرد: این اختراع یک سیستم هوشمند برای کنترل پارامتر‌ها محسوب می‌شود که در حوزه کشاورزی، صنعت و کنترل شرایط محیطی اتاق بیمار در بیمارستان‌ها کاربرد دارد.
وی درباره نحوه عملکرد و توضیح بیشتر کاربرد‌های این دستگاه تبیین کرد: شناور کنترل‌کننده فاکتور‌های حیاتی یک دستگاه هوشمند است که با استفاده از سنسور‌های تشخیص پارامتر‌های محیطی، اطلاعات محیطی را دریافت و با استفاده از هوش مصنوعی تصمیم‌گیری‌های لازم را به‌صورت دستور انجام می‌دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ادامه داد: در این اختراع از یک منطق فازی برای تصمیم‌گیری استفاده شده و نخستین کاربرد این دستگاه در یک شناور بدون سرنشین برای صنعت شیلات بوده است.
«شناور کنترل‌کننده فاکتور‌های شیمیایی»؛ حلقه گمشده صنایع کشاورزی
ابوالقاسمی‌فر توضیح داد: این دستگاه حلقه گمشده بسیاری از صنایع کشاورزی است که به کنترل پیوسته وابسته هستند که می‌تواند دقت، کیفیت و بهره‌وری را به میزان چشمگیری افزایش دهد.
وی درباره دیگر اختراعات مقداد ابراهیم‌زاده شرمه به آنا گفت: اختراع دوم ابراهیم‌زاده شناور خودکار بدون سرنشین است که برای سازمان بنادر و دریانوردی کاربرد دارد و قابلیت عکسبرداری و گرفتن فیلم تا ۳۰۰ متر زیر آب و ارسال همزمان به ساحل را دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تأکید کرد: سومین اختراع این جوان موفق که مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و سال آینده از آن رونمایی خواهد شد، سوند غیرتهاجمی خودکار برای شستشوی جانبازان و معلولان است که به دلیل عدم توان حرکتی دچار زخم بستر شده‌اند.
ابوالقاسمی‌فر با بیان اینکه ابراهیم‌زاده دانشجوی ترم اول مقطع دکتری رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است، تأکید کرد: این دانشجوی موفق علاوه بر این دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار است و تاکنون پیشنهاد‌هایی از چند کشور خارجی برای فروش امتیاز تولید اختراعاتش داشته، اما قصد دارد اختراعاتش را با استفاده توان شرکت‌های داخلی به تولید انبوه در بازار برساند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها