کاهش ۸۸ درصدی مرگ‌ومیر‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: کاهش آمار ۸۸ درصدی مرگ‌ومیرها، ۸۰ درصدی مبتلایان و ۸۳ درصدی بستری‌شده‌ها از نتایج مطلوب اجرای طرح شهید سلیمانی است.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۴۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، شاهین محمدصادقی امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی که در سالن استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تقارن آن با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی علی‌رغم مشکلات و کمبود امکاناتی که داشت این بود که  هیچگاه از کمبودها نمی‌نالید.

وی خاطرنشان کرد: طرح مزین به نام سردار سلیمانی با این رویکرد که می‌توان هر ناممکنی را ممکن کرد، شروع و ادامه پیدا کرد، با این معنا که در هر حالتی از مردم به عنوان سرمایه‌های جمهوری، بایستی حمایت و مراقبت کرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت:علارغم اینکه خیلی از افراد به موفقیت این طرح معتقد نبودند،اما طرح موردنظر ویژگی‌هایی داشت که آن را از دیگر طرح‌ها متمایز می‌کرد، از جمله اینکه کاملا علمی و از پشتوانه علمی خوبی برخوردار بود.

محمدصادقی با بیان اینکه  ارزان بودن طرح شهید سلیمانی را از دیگر مولفه‌های بارز این طرح است،تصریح کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان سی‌تی‌اسکن برای تشخیص از زمان شیوع کرونا تاکنون در کشور خریداری شده، حال اینکه همه اعتبارات این طرح به یک‌سوم هم نمی‌رسید.

 وی گفت:آسان بودن در اجرا، تسهیل در ارائه خدمات، بی‌خطر بودن، متکی بودن به نیرو و تولید داخل، انعطاف‌پذیر بودن از دیگر خصوصیات متمایز طرح شهید سلیمانی بود .

محمد صادقی هماهنگی مدیریتی را از دستاوردهای طرح شهید سلیمانی خواند و افزود: معطوف شدن ریل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از درمان به بهداشت و در نهایت کاهش مرگ‌ومیر و امیدآفرینی از دیگر دستاوردهای بزرگ طرح است.

وی با اشاره به کاهش حجم مراجعین به مراکز درمانی با اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: یکی از عوامل اصلی کاهش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها را می‌توان طرح شهید سلیمانی عنوان کرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: کاهش آمار 88 درصدی مرگ‌ومیرها، 80 درصدی مبتلایان و 83 درصدی بستری‌شده‌ها از نتایج مطلوب اجرای طرح شهید سلیمانی است.

وی با تاکید بر روند نزولی کاهش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا با شروع طرح شهید سلیمانی، گفت: 26 هزار تیم حمایتی، یک هزار و300 تیم مراقبتی و  12 هزار تیم نظارتی در طرح شرکت داشتند، ضمن اینکه 245 میلیارد تومان نیز کمک‌های مردمی به بیماران شده است.

محمدصادقی، طرح شهید سلیمانی را شبیه معجزه خواند و افزود: نام بزرگ شهید سلیمانی موجب شد همه به یک هدف بزرگ که همان کاهش مرگ‌ومیرها و حفظ آرامش مردمی بود، فکر کنند و نتایج مهم امروز را رقم زنند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی در میانه کار هیچ‌وقت آن را رها نمی‌کرد، بیان داشت: انتظار می‌رود با استمرار فعالیتهای پیشگیرانه و حضور بسیجی، به سمت صفر رساندن بیماری حرکت کنیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خاطرنشان کرد: در بحث کرونا شرایط بهتر شده اما مردم گمان نکنند که بیماری از بین رفته و عادی پنداری کنند باید همچنان از تجمعات پرهیز کنیم تا به نقطه‌ای برسیم که بیماری از بین برود؛ به دستور وزیر هم حدود 150 میلیارد تومان امکانات درمانی خریداری شده که بخشی از آن هم به استان لرستان تعلق می‌گیرد و مبلغ 150 میلیارد تومان هم بین دانشگاه‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار