فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) اعلام کرد:

فعالیت بیش از ۱۴ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: 14 هزار بسیجی خواهر و برادر برای طرح پیش‌بینی شده که از این نظر مشکلی نداریم، تیم‌های مراقبتی و نظارتی نیز مشارکت داشته و با دانشگاه علوم‌پزشکی هماهنگی کامل داریم.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۵۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی ضمن موفق خواندن طرح مزین به نام این شهید در لرستان، گفت: خودرو و بودجه لازم برای اجرای طرح از سوی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) تامین شد.

وی اظهار داشت: ۱۴هزار و ۸۹۶ بسیجی استان در قالب تیم های حمایتی، نظارتی، مراقبتی و آموزش طرح شهید سلیمانی تا اسفندماه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

وی  افزود: اقدامات تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی با دانشگاه علوم پزشکی مشترک انجام می شود که برای جایگزینی کادر درمان، ۲۹۳ نیروی تخصصی پزشک، پرستار و بهیار شامل کادر رسمی، وظیفه و بسیجی در این طرح پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه لرستان بیان کرد: تاکنون ۹۷ نیرو، خدمات جایگزین با کادر درمان را انجام داده اند و ۷۴ نفر برای تاب آوری کادر درمان در حال کشیک و فعالیت هستند.

سردار کشکولی خاطر نشان کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۶۸۶ بسته معیشتی در راستای طرح شهید سلیمانی بین ۲۰هزار و ۴۳۵ خانوار توزیع شده است.

وی اضافه کرد: هزینه های این طرح بسیار بالا است و به دلیل نبود ردیف اعتباری خاص برای آن، اقدامات، براساس ظرفیت های استان انجام می شود.

کشکولی با بیان اینکه یک نقاهتگاه ویژه بیماران مبتلا به کرونا پارسال توسط سپاه لرستان ایجاد شد و در اختیار هلال احمر قرار گرفت اما یک نقاهتگاه جدید نیز راه اندازی می شود بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تیم غسال، کفن و دفن متشکل از روحانیون برادر و خواهر تشکیل شد و تمامی فوت شدگان کرونایی طبق دستورات دینی دفن شده اند.

 وی با اشاره به اینکه تاکنون از ۸۲۸ نفر اعضای کادر درمان استان در شهرستان های مختلف تجلیل شده است. افزود: ۱۲۰ هزار خانوار استان در قالب طرح شهید سلیمانی، تحت پوشش بسته های حمایتی قرار گرفته اند و هفت هزار و ۳۰۰ بسته کمک آموزشی، ۱۰۵ جهیزیه و ۸۹ هزار ماسک بین افراد نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات