کاهش ۳۲ درصدی مرگ و میر کرونا در لرستان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به روند نزولی مبتلایان به این بیماری با شروع طرح شهید سلیمانی، گفت: مرگ قطعی ۳۲ درصدی شهروندان به دلیل کرونا را با شروع طرح شاهد هستیم.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۵۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

به گزار خبرگزاری بسیج از لرستان، مریم کوشکی امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی، اظهار کرد: 145 پایگاه سلامت و 150 مرکز خدمات جامعه سلامت و 641 خانه بهداشت در استان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: 182 هزار سالمند، 12 هزار مادر باردار و 127 هزار مبتلا به بیماری زمینه‌ای در کل استان داریم، ضمن اینکه 322 هزار گروه آسیب‌پذیر داریم که از این تعداد 49 هزار نفر آسیب‌پذیر سالمند، بیماری زمینه‌ای و مادر باردار هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به روند نزولی مبتلایان به این بیماری با شروع طرح شهید سلیمانی، افزود: مرگ قطعی 32 درصدی شهروندان به دلیل کرونا را با شروع طرح شاهد هستیم.

کوشکی بیان داشت: 208 دستگاه خودرو برای مناطق مختلف جهت اجرای طرح پیش‌بینی شد، همچنین 7 گروه راهبردی تشکیل و برنامه پایش جهت نظارت طراحی شد.

وی با بیان اینکه 1235 تیم مراقبت رهگیری در طرح شهید سلیمانی مشارکت داشتند، گفت: 965 نفر از این تیم‌ها نیروی بسیجی و بیش از یکصد نفر از آن‌ها اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان ادامه داد: طی شروع طرح تاکنون 45 هزار نفر دارای بیماری زمینه‌ای شناسایی و تحت مراقبت در منزل قرار گرفتند، ضمن اینکه در این بازه زمانی 7 هزار مورد مثبت شناسایی شده نیز تحت مراقبت تیم‌ها قرار گرفتند.

کوشکی با اشاره به پلمپ 353 واحد متخلف بهداشتی و صنفی، تصریح کرد: 543 گروه مجازی برای سفیران سلامت تشکیل و 53 هزار سفیر آموزش داده شدند و بیش از 94 هزار خانواده از این آموزش‌ها بهره بردند.

وی با بیان اینکه لرستان در طرح مراقبت در منزل استان دوم کشور معرفی شده است، افزود: در مناطق صعب‌العبور خدمات طرح شهید سلیمانی بسیار چشم‌گیر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات