تعداد مبتلایان، بستری و مرگ ‌به شدت کاهش پیدا کرد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: جهت تامین اعتبارات طرح شهید سلیمانی ۱۵۰ میلیارد تومان بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۱۲۰۱۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،شاهین محمدصادقی امروز در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شروع طرح تاکنون تعداد مرگ و میرها، مبتلایان، بیماران بستری شده به شدت کاهش یافته، ضمن اینکه در مقایسه با آمارهای جهانی و بزرگی کار همه دست اندرکاران بهداشت و درمان، سپاه و بسیج، هلال‌احمر و مردم بیشتر مشخص می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به همدلی و مدیریت همگانی مردم با دولت در راستای کنترل بیماری کرونا، افزود: همچنان که شاهدیم از ۸۶۴فوتی در روز، این تعداد به 71 نفر کاهش پیدا کرده که اگر اقداماتی همچون اجرای طرح شهید سلیمانی و اعمال محدودیت‌های کرونایی از سوی دولت نبود، بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود روزانه بیش از هزار تلفات داشته باشیم، حال اینکه امروز به 71 مرگ رسیده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش جان‌باختگان کرونایی در لرستان، اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم تعداد مبتلایان و مرگ‌های ناشی از کرونا به صفر برسد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور بیان کرد: بر اساس این طرح دولت مکلف است مبالغ و تجهیزاتی را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهد.

محمدصادقی از اختصاص 150 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و توزیع آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و گفت: همچنین 150 میلیارد تومان دیگر بین دانشگاه‌ها توزیع شده، ضمن اینکه مذاکراتی با وزارت بهداشت و مجلس انجام شده برای اختصاص اعتبارات انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات