فرمانده سپاه ناحیه رشتخوار از تشکیل ۵۰ صندوق قرض‌الحسنه با رویکرد فعالیت در حوزه اشتغال و راه اندازی کسب و کار در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۲۱۹۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سرهنگ حمیدرضا نامور؛ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درخراسان رضوی با اشاره؛ به اینکه هدف تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار، احیای سنت حسنه قرض الحسنه در سطح جامعه است، گفت: ۵۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال‌زا «مردم یار» با رویکرد فعالیت در حوزه اشتغال و راه اندازی کسب و کار در سطح محلات رشتخوار راه اندازی و ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به بهره بردن بیش از ۱ هزار نفر از امکانات این صندوق ها، افزود: این صندوق‌ها عمدتاً با مدیریت خواهران در سطح شهرستان رشتخوار راه اندازی و با هدف کمک به توانمندسازی خواهران در حوزه تقویت و راه اندازی مشاغل محلی در حال دنبال شدن است.

فرمانده سپاه ناحیه رشتخوار  با تاکید بر اینکه حضور و پای کار آمدن مردم در هر کجا باعث موفقیت در امور بوده است، اذعان داشت: با تمام توان این برنامه‌ریزی را خواهیم داشت، تا از لحاظ کمیت و کیفیت صندوق‌های مردم یار در سطح شهرستان گسترش یابد.

وی با اشاره پرداخت بیش از ۱۰۰ وام قرض الحسنه مردم یار در این طرح، بیان داشت: تا کنون بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان وام از طریق این ۵۰ صندوق به طرح‌های اشتغال زا در این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.

نامور ربا تأکید بر جمع آوری بانک‌های اطلاعاتی اشتغال زایی در سطح این شهرستان، یادآور شد: متاسفانه آنچنان که شایسته است، در کشور ما از بخش تولید حمایت نمی‌شود، اگر قطعاً در حوزه تولید می‌خواهیم کار انجام شود، باید زنجیره تولید را حمایت کرد.

وی در تکمیل مطلب بیان داشت: استفاده از فکر مردم در حوزه فروش و اقتصاد مقاومتی یعنی لبیک به ندای مقام معظم رهبری، در حوزه محرومیت زدایی همواره ظرفیت مجمعه مردمی بسیج پای کار است و کار‌های خوبی نیز در سطح کلان انجام شده است ختی در شرایط بیماری کرونا خدمت رسانی گروه‌های جهادی در نقاط مختلف تعطیل نشده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها