اسیر آزادشده فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سرطان مبتلا شده بود، در نتیجه اهمال پزشکی به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۱۲۲۲۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که «محمد عیاده صلاح‌الدین» (۲۱ ساله) اسیر آزاد شده فلسطینی که در زمان اسارت با اهمال پزشکی صهیونیست‌ها در زندان به سرطان مبتلا شده بود، شب گذشته به شهادت رسید.

این جوان فلسطینی در آوریل ۲۰۱۹ بازداشت و به دو سال حبس محکوم شده بود. او چند ماه قبل از آزاد شدنش در زندان به بیماری سرطان مبتلا شده بود، اما رژیم صهیونیستی درمان لازم را برای وی انجام نداد.

باشگاه اسرای فلسطینی افزود: این اسیر نیز به لیست اسرای اضافه می‌شود که رژیم صهیونیستی به علت بیماری که ناشی از اهمال کاری پزشکی خود در زندان‌ها علیه فلسطینیان بوده است، آزاد شده است و در واقع این کار صهیونیست‌ها کشتار اسرا در سکوت است و سیاست اهمال کاری پزشکی یکی از ابزار‌های اشغالگران برای از بین بردن مردم فلسطین است.

این نهاد گفت: صد‌ها اسیر فلسطینی در شرایط جسمانی سختی هستند و از بیماری‌های مزمن و سرطان رنج می‌برند و روز به روز تعداد آنان به علت نبود امکانات پزشکی افزایش پیدا می‌کند.

این شهید فلسطینی از اهالی «حزما» در قدس بود که در سال ۲۰۱۸ نیز در درگیری‌های این شهر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود.

از سوی دیگر، باشگاه اسرای فلسطینی از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی و ارائه نشدن آمار دقیق از تعداد مبتلایان ابراز نگرانی کرد.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که شماری از اسیران در زندان النقب و ریمون رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شده اند، اما این رژیم از ویروس کرونا نیز به عنوان ابزاری برای سرکوب و شکنجه فلسطینینان استفاده می‌کند و از ارائه خدمات پیشگیرانه خود داری می‌کند و این به معنای اجرای سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم است.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از ۷۰۰ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی ۱۹۱ اسیر طبق اعلام صهیونیست‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۸۰ اسیر نیز به بیماری مزمن و سرطان مبتلا شده‌اند.

ارسال نظرات