خبرهای داغ:
مراسم دهه فاطمیه بمناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور کارکنان لشکر 14امام حسین (علیه السلام) بعد از نماز ظهر و عصرو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  در حسینیه ثارالله در این لشکر برگزار گردید
کد خبر: ۹۳۱۲۴۸۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

به همت روابط عمومی لشکر 14 امام حسین (علیه السلام )برگزار شد.مراسم دهه فاطمیه بمناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) با حضور کارکنان لشکر 14امام حسین (علیه السلام) بعد از نماز ظهر و عصرو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  در حسینیه ثارالله در این لشکر برگزار گردید.

در این مراسم حجت السلام بمانی صحبت های خود را در محور ولایت مداری حضرت زهرا (سلام الله علیها) قرارداد و گفت: صحبت کردن در مورد شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)  کار بسیار سخت و مشکلی است . حضرت زهرایی که حقیقت و باطن آیه مباهله است ،آیه تطهیر است ،باطن سوره کوثر است ،باطن سوره قدر است ، باطن آیه نور است ،فاطمه زهرایی که محور اصلی حدیث کساست، وقتی ملائکه مقرب درگاه خداوند پرسید: بارخدایا چه کسانی زیر کسا هستند؟ خداوند متعال فرمود: فاطمه و پدرش ،فاطمه و شوهرش ،فاطمه و دو فرزندش یعنی خداوند محور اصلی را فاطمه زهرا (سلام الله علیها)قرار داده،حضرت زهرایی که سیده النساء العالمین است و به فرموده امام صادق (علیه السلام) حضرت مریم بزرگ زنی بود در زمان خودش اما فاطمه زهرا (سلام الله علیها)بزرگ زنی است در همه عرصه ها و در هر زمانی به همین دلیل است که پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: من از شما مزدی نمیخواهم جز مودت فی القربی که پشتوانه آن هم حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود.

ایشان در ادامه بحث خود به مصادیق جاهلیت بر اساس قرآن پرداخت وادامه داد:

در قرآن به دو نمونه جاهلیت اشاره شده :جاهلیت اولی و جاهلیت اخری، علامه طباطبایی در تفسیر از قول امام باقر (علیه السلام) می نویسد: جاهلیت اوخری جاهلیتی که از نوع دین است . توسط مصادیق دین است که دقیقا بعد از شهادت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) اتفاق افتاد و اولین بنیانگذار این جاهلیت سقیفه بود . پیشگامان و اولین منادیان که در غدیر به حضرت علی تبریک گفتند همانها شدند بدعت گزار در دین، همانها جلو دین ایستادند از کینه غدیر جلو حضرت علی(علیه السلام) و دین ایستادند . سقیفه نطفه گاه تمام انحرافات دین در طول تاریخ است ، راه را انحراف کردند ، راه اصلی را کج کردند ، اگر دین امروزه پشتوانه دارد و به ما رسیده بواسطه مسلمانی است که صاحب تبعیت باشد ،صاحب محبت و بصیرت باشد مثل اباذرها، مقدادها، عمار یاسرها، سلمانها و امثال اینها بودند،کسانی که پرچم دین را نگه داشتند وگرنه دین از مصادیق اصلی اش خارج میشد .

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت کربلایی موسوی نژاد به مداحی وسینه زنی در وصف مصیبت حضرت زهرا پرداخت.

لازم به ذکر است که این مراسم بارعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها