نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای می‌خواهند با خرید واکسن خارجی، خودباوری علمی در زمینه تولید واکسن را زیر سؤال ببرند.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۳۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم در خصوص واکسن کرونا مبنای علمی و آینده‌نگری دارد، گفت: عده ای می‌خواهند با خرید واکسن خارجی، خودباوری علمی در زمینه تولید واکسن را زیر سؤال ببرند.

سید محمد پاکمهر طی گفت و گویی، با بیان اینکه جامعه جهانی به ویژه مراکز علمی در حوزه پزشکی به هیچ راهکار قاطع و محرز در خصوص درمان بیماری کرونا موفقیت چندانی نداشته‌اند، گفت: عملاً می‌توان گفت که جامعه بهداشت جهانی در برابر درمان بیماری کرونا عاجز و تمام داشته‌های علمی و پزشکی آنها بی‌نتیجه مانده است.

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که با حوزه گفت و گو  می  کرد، اظهار کرد: این ویروس اپیدمی در جامعه جهانی و بشریت روز به روز قدرت مانور بیشتری از خود نشان می‌دهد و تنها استراتژی و اقدام ما برای از بین بردن و مقابله و کنترل این بیماری و نجات جامعه بشریت از آن، باید بهداشت محور باشد.

وی با اشاره به اینکه بهداشت محور بودن جوامع نیازمند چند مؤلفه است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌های شدید کرونایی و تولید واکسن و مصون سازی و ایمنی جامعه است. با توجه به اینکه بهداشت محور عمل کردن به شکل محدودیت‌های شدید کرونایی می‌تواند مقطعی و نهایتاً تا یک ماه باشد و بیش از آن، آسیب‌هایی در بخش‌های مختلف مثل آموزش‌وپرورش، صنایع، کارخانه‌ها و ... دارد، تنها راه ما برای مقابله و مبارزه با کووید ۱۹ تولید واکسن بوده که

عضو ناظر شورای عالی پرستاری گفت: ژن این ویروس مرتب در حال تغییر و در گوشه و کنار دنیا گفته می‌شود که این ویروس کووید ۱۹ انگلیسی و آفریقایی است و ویژگی‌های مختلفی برای آن بیان می‌کند که در این خصوص ما باید استراتژی طولانی‌مدت داشته باشیم.

نگاهمان به تولید واکسن داخلی باشد

پاکمهر، استراتژی طولانی‌مدت برای مقابله با کرونا را تولید واکسن دانست و اضافه کرد: تولید واکسن هم امروزه با نیروهای توانمندی که در کشور داریم، یکی از راهکارهایش تولید آن در داخل است و با این تغییرات ژنومی که این ویروس دارد، باید در داخل کشور تولید و روی نژاد ایرانی تست شود و بعد اثربخشی و اثرگذاری خود را نشان دهد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست رهبر معظم انقلاب دلالت بر این دارد که رویکرد ایشان، تولید واکسن درونی و مصون سازی جامعه منطبق بر تولید واکسن داخلی است.

مبنای علمی و آینده‌نگری رهبری درباره واکسن کرونا

وی با اشاره به اینکه نگاه ما این است که بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واکسن کرونا هم مبنای علمی دارد و هم بر مبنای آینده‌نگری بیان شده است، گفت: عده‌ای در داخل به واردات واکسن خارجی چشم دوخته‌اند و دستاوردهای نظام و انقلاب را همیشه زیر سؤال برده‌اند و تا الان هم نسبت به تولید واکسن داخلی امیدوار نبودند.

عضو ناظر شورای عالی پرستاری با تاکید بر اینکه دشمن، دشمن است، اذعان داشت: وقتی ما در حوزه غنی سازی تا مرز ۵۵ درصد هم پیش رفته بودیم، کسانی که اصلاً این مسئله را نمی‌پذیرفتند و افرادی در داخل هم به این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها اعتقاد و باور نداشتند.

همنوایی داخلی ها با دشمن!!

پاکمهر با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کشورها و مخصوصاً دشمنان نظام و انقلاب که در رأس آن آمریکا است می‌گویند که ایران توان تولید واکسن داخلی را ندارد، اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی حتی اگر ما در داخل تست واکسن کرونا را هم انجام دهیم، می‌گویند ایرانی‌ها در حال تزریق آب به‌جای واکسن هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه افرادی در داخل کشور هستند که با دشمنان انقلاب و اسلام همنوایی می‌کنند و با افتخارات مردم شریف ایران همیشه در تقابل هستند.

خودفروخته ها همیشه دستاوردهای را زیر سؤال می‌برند

وی با بیان اینکه این افراد خودفروخته همیشه با دستاوردهای جوانان مؤمن، انقلابی و دانشمند در تقابل هستند، گفت: این افراد همیشه با جوانان مستعد و کوشای کشور در حوزه‌های مختلف مثل صنایع، علمی، اورانیوم و تولید واکسن متأسفانه با نگاه مثبت که هیچ بلکه یک جو بسیار مأیوس کننده ایجاد می‌کنند و می‌خواهند با خرید واکسن، خودباوری علمی در زمینه تولید واکسن را زیر سؤال ببرند.

عضو ناظر شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری همیشه پشتوانه محکم جایگاه‌های علمی در همه حوزه‌ها بوده‌اند، اذعان داشت: با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب تا به حال شاهد پیشرفت‌های مختلف علمی در حوزه‌های گوناگون بوده‌ایم.

حمایت کمیسیون بهداشت مجلس از تولید واکسن داخلی

پاکمهر با بیان اینکه افراد داخل مخالف پیشرفت‌های کشور همیشه در این مسیر بوده‌اند، اظهار کرد: ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پشت سر ولی فقیه هستیم و محکم، مسیر تولید و خود کفایی داخلی را ادامه خواهیم داد و حمایت ما نیز تولید واکسن داخلی خواهد بود.

ارسال نظرات