شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی تهران بزرگ ضمن انتقاد از برخی اظهارات معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نوشت: خانم ابتکار بهتر است به جای بیان چنین مطالبی پاسخگوی عملکرد خود باشید.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۶۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،، شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ طی نامه‌ای ضمن انتقاد از برخی اظهارات معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به وی نوشت: خانم ابتکار بهتر است به جای بیان چنین مسائلی پاسخ دهید در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار، ارتقا جایگاه واقعی زن در جامعه، تسهیل ازدواج و… چه اقداماتی انجام داده‌اید.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم ابتکار؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

سلام علیکم؛

به نظر می‌رسد اظهارات تکراری و مغالطه گونه اخیر شما تلاشی فرافکنانه برای فرار از پاسخگویی در مقابل عملکرد ضعیف دولت یازدهم در حوزه زن و خانواده و دیگر عرصه‌ها می‌باشد.

این شبهات بی اولویت، ضعیف و بعضاً بی ربط به جایگاه و مسئولیت شما بارها توسط اندیشمندان و مسئولین کشور پاسخ داده شده است و مطرح شدن چندباره آنها در مصاحبه‌ای یکسویه و بدون حضور منتقد روشی نخ نما و قدیمی است که نمی‌تواند مانع پاسخگویی شما در قبال عملکرد پر ابهامتان چه در سمت ریاست سازمان محیط زیست و چه در سمت معاونت زنان ریاست جمهوری باشد.

با این وجود جهت روشن شدن افکار عمومی نکاتی را مطرح می‌کنیم:

آنهایی که کمی با تاریخ انقلاب آشنایی دارند می‌دانند بخش عمده اقدامات افراطی و متحجرانه در ابتدای انقلاب از جمله دیوار کشیدن در دانشگاه‌ها و مخالفت با ویدئو و عینک دودی توسط جریانی صورت گرفت که امروز خود را معتدل و اهل تعامل با دنیا می‌خوانند و با بی‌شرمی دیگران را به افراط و تحجر متهم می‌کنند.

در رابطه با برجام و سیاست خارجه بارها رهبر انقلاب تأکید فرمودند که با گفتگو و تعامل با دنیا مخالف نیستیم اما این تعامل باید با از موضع عزت و با تعهدات برابر باشد و تنفس مصنوعی به جنازه‌ی بی روح برجامی که از منظر مسئولین همین دولت تقریباً هیچ منفعتی برای ما نداشته عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

در سال پایانی دولت دوازدهم، سوالاتی نسبت به عملکرد شما مطرح است که بهتر است به جای طرح حواشی بی اولویت و فرافکنی به آنها پاسخ دهید: سوالات بسیاری از عملکرد نامعلوم و البته ضعیف در ادوار مختلف مدیریتی تان مطرح است از اینکه چطور در کسوت قبلی مسئولیتی جاسوسان زیست محیطی به نام حمایت از یوزپلنگ به جمع آوری اطلاعات امنیتی مشغول شدند و یا برای شکار حیوانات در حال انقراض مجوز صادر نمودید؟ و یا در دوران مسئولیت فعلیتان

توضیحی درباره خارج شدن اطلس زنان از کشور دارید؟ آیا دانشجویان نیز امکان دسترسی به این اطلس را دارند؟

شما چه اقداماتی برای ارتقا جایگاه واقعی زن در جامعه صورت دادید؟

چه حمایت‌هایی از زنان سرپرست خانوار انجام دادید؟

چه برنامه‌هایی برای تشویق دختران مجرد که تعداد آنان رو به فزونی است به ازدواج آسان و فرزندآوری انجام دادید؟ و آیا به بحران جمعیتی آینده ایران اعتقادی دارید؟

چه اقداماتی برای تسهیل ازدواج ۱۲ میلیون جوان مجرد صورت دادید؟ و صدها سوال بی پاسخ دیگر...

در پایان تأکید می‌کنیم به جای طرح مسائل بی اهمیتی مثل گواهی نامه، کودک همسری و … که در جای خود و بر مبنای مطالعات علمی در مراکز فقهی و دانشگاهی قابلیت طرح و بحث و تبدیل شدن به قانون و مقررات را داراست، از زمان کوتاه باقی مانده از عمر دولت استفاده نمائید و بخشی از کوتاهی‌های خود را جبران نمائید.

جنبش دانشجویی در ادامه دعوت‌های بی پاسخ گذشته از جنابعالی، مجدداً از شما دعوت می‌نماید تا با حضور در محافل دانشجویی نسبت به سوالات مطرح شده و باقی مانده پاسخگو باشید.

والعاقبه للمتقین.

ارسال نظرات