خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نماینده، ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: مکتب به معنی مجموعه‌ای است که آموزش‌های مختلف معرفتی دارد؛ لذا شهید حاج قاسم سلیمانی دارای یک مکتب بود که درس‌های گوناگونی برای زندگی دارد.
کد خبر: ۹۳۱۲۷۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس در جمع بسیجیان شهر بالاده شهرستان کازرون با گرامیداشت مناسبت های دی ماه به ویژه سالگرد شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: مکتب به معنی مدرسه و مجموعه‌ای است که آموزش های مختلف معرفتی در آن داده می‌شود؛ لذا شهید حاج قاسم سلیمانی دارای یک مکتب بود و در این مکتب آموزه های مختلف و درس‌های گوناگونی میتوان یاد گرفت و الگوگیری کرد.

به گفته وی، حاج قاسم سلیمانی از انسان‌های کاملی چون حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگوی گیری می کند و به همین دلیل مقام معظم رهبری می فرمایند حاج قاسم یک مکتب بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، یکی از شاخصه های مشترک مکتب حاج قاسم و مکتب حضرت فاطمه زهرا را این دانست که در هر دو مکتب، اخلاص در عمل ملاک اصلی بوده است؛ چراکه حضرت زهرا هم در کلمات و هم در مقام عمل، یک انسان کامل الهی بود.

حجت الاسلام محمودی‌زاده ادامه داد: سیره و روش حضرت زهرا اینگونه بود که همه چیز را برای خدا می‌خواست و در راه خدا مخلص بود، و کسی که خودش را برای خدا خالص کند، خدا هم برای او بهترین‌ها را رقم می‌زند.

وی تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، با پیروی از مکتب حضرت زهرا، خودش را، راهش را، و اعمالش را برای خدا خالص کرد و همین امر باعث شد تا او سردار دلها شود و در دلها جای گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: امروز تشکیل و تقویت جبهه مقاومت، به برکت خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و به برکت تفکر و مکتب حاج قاسم است.

حجت الاسلام محمودی‌زاده افزود: اگر ما پیرو مسیر و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، پس می‌بایست در تمام کارها و اهدافمان اخلاص را مدنظر داشته باشیم تا کار و اعمالمان رنگ خدا پیدا کند.

وی، یکی دیگر از مولفه‌های مشترک بین مکتب فاطمی و مکتب حاج قاسم را ولایت‌مداری عنوان کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، ولایتمداری و ولایت‌پذیری را از مکتب حضرت زهرا آموخته بود و با توجه به اینکه به بالاترین درجات نظامی رسیده بود، خود را سرباز کوچک ولایت می دانست.

به عقیده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، بصیرت یکی دیگر از مولفه‌های مشترک بین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب فاطمی است، که همین بصیرت، باعث می شود انسان مسیر حق را تشخیص دهد و در آن مسیر گام بردارد.

وی گفت: حضرت زهرا بر اساس بصیرت الهی گام برداشت و زندگی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها