سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت از مردم خواست:

در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری لازم را با نیرو‌های بهداشتی و بسیجی داشته باشند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت:از عموم مردم تقاضا داریم تا در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری لازم را با نیرو‌های بهداشتی و بسیجی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۱۲۷۶۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، دکتر سید محمود واعظ پور گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی از نیمه آذر ماه در شهرستان تفت وارد فاز عملیاتی شده و تیم بندی نیرو‌ها انجام شده است.

خوشبختانه از ابتدای دی ماه غربالگری جمعیت شهرستان از نظر علائم کرونا و نیز فعالیت‌های نظارتی و مراقبتی توسط تیم‌های مربوطه شروع شده است و عملکرد خوبی تاکنون حاصل شده است.

به موجب این طرح نیرو‌های آموزش دیده بسیجی با مراجعه به منازل و اماکن اقدام به سرشماری جمعیت نموده و از علائم کرونا در بین خانواده‌ها سوال می‌نمایند.

دکتر واعظ پور اضافه نمود که در صورت مشاهده موارد مشکوک در غربالگری جمعیتی، ضمن ارجاع این افراد به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌ها از موارد مشکوک با روش‌های تست سریع کووید و یا تست (پی سی آر.) آزمایش انجام می گیرد .

همچنین در این طرح که شامل سه تیم مراقبتی تیم حمایتی و تیم نظارتی می‌باشد، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با محوریت کارشناسان بهداشتی را به عهده دارند.
همچنین تیم‌های حمایتی وظیفه مشخص کردن افراد در معرض خطر و نیز افراد نیازمند حمایت معیشتی و درمانی نیز مشخص شده و اقدام می‌گردد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گفت: ۶۰ تیم رصد و شناسایی ۵۱ حمایتی، ۱۹ تیم نظارتی همچنین ۴۰ تیم پیگیری اطرافیان و ۱۵ تیم مراقبت در منزل برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در جمعیت شهری و روستایی فعال هستند.

وی اضافه نمود: قریب چهارصد و پنجاه نفر نیروی بسیجی، بهداشتی و هلال احمر وظیفه اجرای طرح شهید سلیمانی را در شهرستان تفت عهده دار می‌باشند .

محوریت انجام طرح پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌باشند و پنجاه و چهار پایگاه در این طرح مشارکت دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار