خبرهای داغ:
رییس شورای شهرستان قزوین؛

فاجعه محیط زیستی/ روزانه ۲۰۰ تن زباله در محل نامشخصی رها می شود

قوامی گفت: طبق توافق، شهرداری ها باید بابت هرکیلو زباله ۱۵۰ تومان به شهرداری قزوین پرداخت کنند، از ۷۵۰ تن زباله روزانه به ۵۰۰ تن رسیدیم که مشخص نیست ۲۵۰ تن زباله باقیمانده در کجا رها می شود.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۲۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سیده منیره قوامی در جلسه شورای شهرستان قزوین با اشاره به برخی مشکلات مردم در نواحی و مناطق مختلف اظهار داشت: رسالت منتخبان مردم در شوراها حل مشکلات مردم و جلب رضایت آنهاست.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم مناطق مختلف روکش آسفالت جاده ها و تامین روشنایی معابر و جابجایی تیرهای برق و اصلاح هندسی ورودی شهرهای کوچک است که از مدیران شهرستان و استان انتظار داریم برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

قوامی تصریح کرد: در سایت محمد آباد بیش از 18 میلیارد تومان توسط شهرداری قزوین هزینه شده اما استانداری متولی شده و مشکلات باقی مانده و امیدواریم لوایح شهرداری ها در مجلس تصویب شود تا مشکلات خود را حل کنیم.

وی اضافه کرد: در شورای پنجم تصمیم گرفته شد سایت پسماند محمد آباد اجاره داده شود و سه سال در اختیار  شهرداری قزوین باشد که امروز خط لندفیل پر شده و مشکل ایجاد کرده و مدیریت سخت تر شده است.

قوامی گفت: باید مدیریت سایت با شهرداری باشد و پس از واگذاری سایت و اختصاص زمین جدید برای طرح توسعه بتوانیم با دریافت هزینه جمع آوری کیلویی ۱۵۰ تومان از دهیاریهای و بخشداری ها برای مدیریت آن اقدام کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: در جال حاضر ظرفیت جمع آوری پسماند در سایت محمد آباد از ۷۰۰ تن به ۵۰۰ تن در روز کاهش یافته و نگران آلودگی زیست محیطی هستیم زیرا معلوم نیست 200 تن زباله دیگر به کجا منتقل می شود.

در ادامه طاهره پرهیزگاری مشاور زیست محیطی شورای شهرستان هم گفت:تغییر کاربری در مراتع و منابع طبیعی مشکل ساز شده و قطع درخت در منطقه الموت زیاد است و باید برای صیانت از خاک کشاورزی و پیشگیری از رانش اقدام کنیم.

۱۰۰۲/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار