مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع):
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: مهم‌ترین مسئله و آزمون ما امروز ولایت مداری است.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۳۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام باقری صبح امروز در جمع بسیجیان و پایوران سپاه ناحیه عمار  مشهد ضمن عرض تسلیت به محضر، ولی عصر ارواحنافداه ابراز کرد: سخن گفتن در مورد شخصیت حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها در خور ما نیست و ما شناختی نسبت به ایشان نداریم. من از صحبت‌های امام زمان(عج) می‌گویم که ایشان می‌فرمایند " اسوه و الگوی من حضرت زهراست. "

وی افزود: حرف درست و زیبایی است. حکومت مهدوی براساس مکتب زهرایی شکل میگیرد. امامی که قرار است تمام جهان را از ظلم و کینه پاک و عدل و داد را برقرار کند اسوه و الگوی خود را مکتب حضرت صدیقه طاهره (س)می‌داند.

وی با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی و شهادت ایشان، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی با شهادتش یک مکتب شد و شهادتش باعث رسیدن حاج قاسم به حد کمال شد. اگر مسئولین و مردم ایشان را الگو قرار بدهند راه سعادت را طی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) را از این بعد می‌توان بررسی کرد، در بعد فردی عبودیت حضرت زهرا (س) مثال زدنی است.

حجت الاسلام باقری با بیان این نکته عبودیت یک گوهری است که مختص خداوند است؛و حضرت زهرا (س) در بحث عبودیت بی نظیر است؛ افزود: کسی به پای ایشان نمی‌رسد. عبودیت یک جلوه‌ خدایی است که وقتی خدایی شدیم می‌توانیم کار خدایی هم انجام بدیم.

وی به نقل قول از حسن بصری یکی از علمای اهل تسنن افزود: " عابدترین مردم بعد از رسول اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) است". البته از دید ما شیعیان بعد از امیرالمومنان حضرت زهرا (س)عابدترین مردم هستند.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: رمز عشق بین امیرالمومنان(ع) و حضرت زهرا (س)که خانواده الگویی شدند همین علاقه به ذات مقدس الهی و عبودیت است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) مطرح کرد: اگر علی (ع) نبود هم کفوی هم برای صدیقه طاهره (س) وجود نداشت و این هم کفوی در مسائل معنوی و سیر و سلوک الی الله اوج گرفته است.

وی یادآور شد: حتی شب عروسی حضرت زهرا (س)در فکر عبادت و یاد مرگ بود و به امیرالمومنان(ع) پیشنهاد عبادت خداوند دادند.از دید امیرالمومنان هم حضرت زهرا (س) بهترین کمک حال برای عبودیت خداوند است.

حجت الاسلام باقری تاکید کرد: امامان معصوم الگوی ما هستند و الگوی امامان حضرت زهرا (س) است.

وی بیان داشت: عفت و عصمت ویژگی دیگری از حضرت زهرا (س)در بعد فردی است. رعایت نکردن عفت باعث سقوط آدمی می‌شود. اگر عفت نباشد و رعایت نشود، ماجرای برصیصای عابد پیش می‌آید که با وجود تجهد با یک لحظه غفلت، بسیار آبرویش در همین دنیا رفت.

حجت الاسلام باقری گفت: هم زن و هم مرد باید عفیف باشد. در بعد اجتماعی ولایت مداری حضرت زهرا(س) مطرح است که باید الگوی ما باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این عصر انقلاب به پیروزی رسید تا رزمایش ولایت مداری راه بیاندازد. حجت بر ما تمام شده است. رفتار، گفتار، سکنات و شیوه زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر ما تمام کرده است. این انقلاب نیامده است که کسی بتواند او را نابود کند. تمام قدرت‌های جهان هم دست به دست هم بدهند نمی‌توانند کاری انجام بدهد.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: ما تمرین ولایت مداری انجام می‌دهیم. رزمایش ولایت مداری است. اما متاسفانه مسئولین نمره خوبی در بحث ولایت کسب نکردند. مسئولان باید همانند حاج قاسم تفکر سرباز ولایت بودن را داشته باشند.

وی در پایان خواستار شد: در انتخابات ۱۴۰۰ کسی را در راس بیاورید که سرباز ولایت باشد. مهمترین مشکل ما تبعیت نکردن از ولایت است. ما باید با الگو از حضرت زهرا (س)ولایت مدار واقعی شویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها