هاشمی بابیان اینکه ۳۸ مورد قرنطینه خانگی در سطح شهر و روستای شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد، گفت: ۱۶ نفر از شهرستان خلیل‌آباد در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۴ نفر مثبت شده است.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۴۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد در نشست ستاد کرونای شهرستان که در محل سالن اجتماعات بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت: اقداماتی که در راستای مصوبات ستاد کرونا صورت گرفت باعث تغییر وضعیت شهرستان از قرمز و بحرانی به زرد شد.

وی بابیان اینکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که گرفتار پیک بعدی کرونا نشویم و باید برای حفظ این دستاورد تلاش کنیم در غیر این صورت درگیری کرونا در سطح شهرستان افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی باید با جدیت بیشتری در سطح شهرستان دنبال شود تا از حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی جلوگیری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه احتمال بازگشایی مدارس در برخی از پایه‌ها وجود دارد و باید تلاش کنیم شرایط را برای این بازگشایی فراهم کنیم، تصریح کرد: ۱۶ نفر از شهرستان خلیل‌آباد در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۴ نفر مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ مورد قرنطینه خانگی در سطح شهر و روستای شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد، اذعان کرد: ۲۲۰ مورد تست سریع کرونا در سطح شهرستان انجام‌شده که در ۳۲ مورد آن مثبت بود.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: ۳۸ داوطلب هلال‌احمر در قالب ۱۹ تیم دونفره و ۲۵ داوطلب بسیجی در قالب ۱۱ تیم در شهر و روستای در کار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شبکه بهداشت و درمان همکاری دارند.

هیچ تضمینی برای ماندگاری شرایط زرد کرونایی در خلیل‌آباد وجود ندارد

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل‌آباد در این نشست بابیان اینکه طرح‌های ستاد کرونا مطمئناً بدون همراهی مردم موفقیت‌آمیز نخواهد بود و باید از همکاری مردم تقدیر کرد، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با ورود نقطه‌به‌نقطه توانسته کمک خوبی به مهار کرونا در شهرستان باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان خلیل‌آباد ازنظر رنگ‌بندی وضعیت زرد دارد و بسیار شکننده است، ولی نباید به مردم استرس وارد کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که شرایط زرد کرونایی در شهرستان خلیل‌آباد پایدار بماند و باید پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه با توجه به باز بودن مساجد و برگزاری نماز جماعت باید رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و نماز جمعه مدنظر باشد، تصریح کرد: روحانیون باید از فرصت برقراری نماز‌های یومیه برای انتقال تذکرات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نمازگزاران استفاده کنند.

وی بابیان اینکه زمانی می‌توانیم به کاهش کرونا خوش‌بین باشیم که نمودار شهرستان در حوزه کرونا نزولی باشد درصورتی‌که در چند روز گذشته نمودار ثابت بوده است، اذعان کرد: مسئولان استانی از وضعیت بستری بیماران کرونایی شهرستان خلیل‌آباد ابراز نگرانی کرده‌اند که باید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید شود.

قاسم پور با تأکید بر اینکه کمیته تبلیغات باید در سطح شهرستان راه‌اندازی شود تا اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه بخشی افزایش پیدا کند، عنوان کرد: فضای سطح شهرستان خلیل‌آباد هنوز باید رنگ و بوی کرونا داشته باشد و نظارت‌ها باید در عرصه‌های مختلف افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که کار به مردم واگذار شود مطمئناً خیلی بهتر می‌توانند کمک کنند، تشریح کرد: مردم می‌توانند بهترین ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به‌خصوص اصناف باشند و زمانی موفق خواهیم بود که شکنندگی در نظارت‌ها وجود نداشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها