حجت الاسلام احمدی درمراسم ایام فاطمیه که درمصلی جمعه شهر اهرم به مدت یک هفته برگزارشد گفت:یکی از ابعاد مهم شخصیتی حضرت زهرا(س) بندگی، خضوع و تضرع بسیار ایشان مقابل خداوند بود
کد خبر: ۹۳۱۳۱۸۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان،حجت الاسلام احمدی درمراسم ایام فاطمیه که درمصلی جمعه شهر اهرم به مدت یک هفته برگزارشد گفت:یکی از ابعاد مهم شخصیتی حضرت زهرا(س) بندگی، خضوع و تضرع بسیار ایشان مقابل خداوند بود.

وی افزود: در اوصاف و القاب حضرت زهرا(س) می‌نویسند عابده،زاهده، راکعه و ساجده بودند، معنویت و بندگی بخش مهمی از زندگی حضرت زهرا(س) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین احمدی با بیان اینکه در برخی ادیان تحریف شده حوزه معنویت و مادیت از یکدیگر جدا هستند، عنوان کرد: در فرهنگ سکولار توصیه می‌شود دین وارد زندگی مادی نشود، اما در دین مقدس اسلام حوزه معنویت تمام زندگی را پوشش داده و تمام زندگی با بندگی همراه است.

این سخنران  ادامه داد: اگر قرار باشد تمام زندگی از امور الهی جدا شود زندگی مادی سراسر خسارت می‌شود.
وی با استناد به روایتی از پیامبراسلام(ص) خطاب به ابوذر مبنی بر اینکه «ای ابوذر در همه چیز نیت الهی داشته باش»، اظهار کرد: جوانی که کار می‌کند که برای خانواده خود نان حلال ببرد عمل او همه عبادت است، عبادت هفتاد جزء است و برترین آن کسب حلال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند شب که می‌خوابید نیت کنید که سحر بیدار شوید، اگر کسی این نیت را به طور جد کند برای نفس او تا صبح ذکر نوشته می‌شود.

پایان خبر/

ارسال نظرات