مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه بندرعباس :
مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه بندرعباس ، هدف از برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه را ارتقای بینش دینی و اعتقادی مردم و گرامیداشت رشادت‌های بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۸۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازبندرعباس حجت الاسلام موسی خالصی  اظهار کرد: حضرت زهرا(س) مدافع و حامی مقام امامت بودند و با انگیزه‌ی الهی و به دور از احساسات شخصی به حمایت از حضرت علی علیه السلام برخاستند.

وی با اشاره به اینکه مصائب و ناگواری‌هایی که پس از رحلت جانگداز پیامبر(ص) برای حضرت فاطمه(س) پیش آمد بر کسی پوشیده نیست، افزود: حضرت زهرا(س) در پی دفاع از مقام ولایت و امامت بود، نه فقط دادخواهی برای همسر مظلوم خویش. شواهد اولیه ای که این فرضیه را تقویت می‌کند معصوم بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و مبرّا بودن ایشان از عکس العمل‌های آنی و احساسات بی منطق است. همین نکته، دلیل بر اهمیت این مسئله است.

حجت‌الاسلام  خالصی اعلام کرد: مروری بر آثار مکتوب در این زمینه نشان می‌دهد که عمده آن‌ها، گزارش تاریخی وقایع زندگی حضرت زهرا پس از پیامبر(ص) است و بیشتر تحلیل‌های موجود، این نکته را پیش فرض گرفته‌اند که حضرت زهرا(س) مدافع ولایت بوده‌اند.

وی بیان کرد: ایام فاطمیه یکی از مهم ترین مناسبت‌های مذهبی شیعیان است که در آن عاشقان و دلباختگان ائمه اطهار علیه السلام در عزای ام الائمه (س) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند و با استفاده از ظرفیت بالقوه هیئات مذهبی، برنامه های مختلفی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی هدف از برگزاری برنامه های ایام فاطمیه را ارتقای بینش دینی و اعتقادی مردم و همچنین گرامی داشت رشادت‌های بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و یادآور شد: تبیین شخصیت و مقام والای حضرت فاطمه زهرا (س) برای مردم و احترام به شخصیت دینی دخت پیامبر اسلام (ص) هدف و رویکرد برگزاری این مراسم است.

ارسال نظرات