خبرهای داغ:
سردار تنگسیری در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در شهر گراش گفت: امریکایی‌ها عُرضه‌ی تامین امنیت خودشان را هم ندارند.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۷۷
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مردم گراش در ظهری غمناک، ششمین شهید گمنام را بدرقه کردند تا این شهید در دانشکده علوم پزشکی گراش به خاک سپرده شود.

این مراسم با حضور سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردار راستی؛ دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛ مسئولین شهرستان‌های گراش و لار و اِوَز ، و خانواده معزز شهدا و ایثارگران و جانبازان، در ورزشگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.با تدفین این شهید گمنام، شمار شهدای شهرستان گراش به ۱۲۹ نفر می‌رسد.

در این مراسم، با اشاره به ایام فاطمیه گفت:‌«ما زیر تیرهای جنگ نرم و فشار اقتصادی ایستادیم و نخواستیم که دوباره علی تنها بماند.»

سردار تنگسیری با یادآوری جانبازی‌های رزمندگان گراشی گفت: «ما این جان ناقابل را فدای اینطور مردمی می‌کنیم. افتخار این شهر این است که ۱۲۹ شهید دارد. شهادت اتفاقی نیست بلکه انتخابی است. شهدای شما سعادت را خواستند و مزد اخلاص‌شان را گرفتند. گمنامی برای شهید یک نشانه است چون از مادر خود فاطمه زهرا(س) درس گرفته است.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به مشکلات موجود گفت: «این فضا، فضای همگانی نیست. این‌ها معیارهای ما نیستند. معیار اصلی ما ولایت و امام است و لاغیر. ببینید دفاع مقدس تمام شد و جنگی در کشوری بیگانه شروع شد. جوانانی که زیر بار تبلیغات مسموم بودند، جوانان فرزندان کوچک که شیرین‌زبانی می‌کردند و همسران جوان‌شان را رها کردند و برای اسلام هجرت کردند و به شهادت رسیدند. این‌ها مردم ما هستند. مردم ما در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.»

سردار تنگسیری با درود بر مقاومت بر مردم گفت: «امروز در این دنیا اگر لا اله الا الله از حلقوم ایرانی بیرون می‌آید، لااله الا الله واقعی است. ما ثابت کردیم وقتی گفتیم الله اکبر، دیگر کدخدایی غیر از خدا وجود ندارد. جان ما در دست خداست نه در درست غیر خدا. امروز در دنیا شهدا شاهد رزمندگی، گذشت، ولایت‌مداری ما هستند. امروز بسیاری از بی‌عُرضگی بنده و امثال بنده را شهدا پوشش می‌دهند.»

امریکایی‌ها عُرضه‌ی تامین امنیت خودشان را هم ندارند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: «امروز فرزندان شما غیر از خدا از کسی نمی‌ترسند. مردم پشتیبان این لباس هستند و وای به ما اگر فرزندان شما شُل بگیرند. فرزندان شما در خلیج فارس مردانه ایستاده‌اند. وقتی یک ناو هواپیمابر وارد خلیج فارس می‌شوند، بچه‌ها جلو آن در می‌آیند و می‌گویند حق نداری از آب‌های ما عبور کنی و این‌ها سرشان را خم می‌کنند و مثل گاو به سمت حاشیه‌های جنوب خلیج فارس می‌روند.»

این سردار سپاه خطاب به کشورهای عربی گفت: «حق‌تان را بگیرید. این‌ها می‌آیند در کشور شما جنایت می‌کنند. آمریکایی‌ها وقتی می‌آیند اسکله‌ها را می‌بندند و آدم‌های غیر خودشان را آدم نمی‌دانند و رنگین‌پوست می‌دانند. ولی در برابر فرزندان شما مردم، آمریکایی شروع می‌کنند به لرزیدن و گریه می‌کنند.»

سردار تنگسیری گفت: «من به عنوان یه سرباز به شما می‌گویم اگر بترسیم و خودمان به کشور و دین‌مان ضربه بزنیم؛ و گرنه کافر بر مسلمان خداوند اجازه تسلط نمی‌دهد. خدا فرموده که استقامت بکنید. کاری به حرف‌های خائنین نداشته باشید. من به کشورهای خارجی و عربی رفتم و آنها می‌گویند ایرانی‌ها قهرمان هستند.»

سردار تنگسیری در ادامه گفت: «۲۶ هزار نفر نیرو در پایتخت آمریکا هستند. در حالی که ۵ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان و عراق است. آن‌ها آمدند در خلیج فارس امنیت برقرار کنند اما عُرضه تامین امنیت خودشان هم ندارند. آن‌ها در خلیج فارس هدفی به جز فروش تسلیحات‌شان ندارند‌.»

بعد از سخنرانی، لوح خادم‌الشهدایی از سوی کمیته خادم‌الشهدا شهرستان گراش به دست پدر شهید حسینعلی فانی به سردار تنگسیری اهدا شد.

حضور شناورهای سپاه قوت قلب بخش انرژی است

دکتر حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، هم در ادامه، در سخنانی احساسی با اشاره به شهدا و رزمندگان گراش گفت: «سلام ما را به حضرت آقا برسانید و بگویید مردم گراش و‌ چهار شهرستان از اول انقلاب پای کار بودند. آرزوی من دیدار مقام معظم رهبری به نمایندگی مردم جنوب استان فارس است.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دیدار دو روز گذشته خود از اسکله‌های نفتی و نیروگاه هسته‌ای گفت: «حضور شناورهای سپاه قوت قلب بخش انرژی است.»

سرهنگ دوم پاسدار وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش هم در این مراسم گفت: «در سال‌های گذشته ۵ شهید گمنام بر دوش مردم به خاک سپرده شدند. خدای متعال آنقدر خوبی از این مردم دیده که باز یک شهید خوشنام را به این شهر راهی کرده است.»

ستاری گفت: «همه ما که مسئولین هستیم اگر کوتاهی کنیم باید به این مردم و شهید گمنام پاسخگو باشیم و باید قدر این مردم را بدانیم.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها