حجت الاسلام والمسلیمن دهقانی:

جامعه را مجهز به فضای مجازی کرده‌ایم، اما برای مدیریت آن برنامه‌ای نداریم!

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهقانی گفت: هر روز به گسترش فضای مجازی در سطح کشور کمک می‌کنیم، غافل از اینکه مدیریت این فضا اهمیت بیشتری دارد.
کد خبر: ۹۳۱۳۴۹۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام دهقانی در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) با بیان نکته‌هایی از خطبه ۱۲۶ نهج البلاغه، اظهار داشت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مجبور شدیم با ظرفیت خیرین و تشکیل ستاد‌های نیکوکاری برای نوجوانان نیز گوشی‌های اندروید تهیه کنیم.
وی تصریح کرد: این حجم تلاش و دست به دست هم دادن و مجهز کردن جامعه به فضای مجازی در صورتی هر روز پر رنگ‌تر می‌شود که ما برای مدیریت این فضا اصلا برنامه‌ای نداریم.
وی گفت: هر چه زمان گذشت، امتحانات خداوند در این مسیر سخت‌تر شد و ما از دستگاه‌های محدود ویدئویی به این موقعیت خطیر رسیده ایم که فضای بی‌در و پیکر مجازی در دسترس همه افراد جامعه و مخصوصاً نوجوانان قرار گرفته است.
حجت الاسلام دهقانی با اشاره به عدم برنامه ریزی درست در این فضا بیان داشت: ما دوران بسیار سختی را در پساکرونا خواهیم داشت و تبعات این موضوع، به زودی چهره ناراحت کننده خود را نشان خواهد داد.
وی افزود: طبیعتاً در موقعیت‌های بسیار خاص کشور مانند انتخابات، ابتکار عمل و مدیریت فضا از دست رسانه‌ی ملی و داخلی نیز گرفته خواهد شد و فضای مجازی مدیریت شده توسط دشمنان نظام می‌تواند بسیار خطرساز باشد، فضای خاصی که امروز حتی دورافتاده‌ترین روستا‌های ما را نیز پوشش داده است.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهقانی با اشاره به خاطره‌ای از عنایت حضرت زهرا (س) به شهید برونسی در کتاب خاک‌های نرم کوشک، گفت: همان طور که در سخت‌ترین شرایط تاریخ انقلاب و به خصوص زمان دفاع مقدس، توسل به حضرت فاطمه (س) کارساز شده و جواب داده است، در این روزگار هم باید با توسل به ایشان و دیگر ائمه اطهار، مدیریت بر این فضا را جدی بگیریم و کار را پیش ببریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار