خبرهای داغ:
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کار جهادی تکلیف محور و مسئولانه است، گفت: کار جهادی یعنی منتظر دستورالعمل نباشیم، بلکه تکلیف و وظیفه خود را از دین و جوانمردی بگیریم و کار را انجام دهیم.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۹۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، در مجمع جهادگران استان، با گرامیداشت ایام فاطمیه، به تبیین اهمیت کار جهادی پرداخت و اظهار کرد: خود حضرت فاطمه (س) در حمایت از ولایت و امامت کار جهادی کرد و وارد عرصه شد؛ به‌گونه‌ای که در این راه از جان خود هم گذشت.

وی در ادامه افزود: کار جهادی یعنی وقتی دیدیم به دلیل مشکلات و مسائل مختلف ازجمله قوانین دست و پاگیر، کاری از نهادها و دستگاه‌ها برنمی‌آید و موضوع و مسئله‌ای بر روی زمین مانده است منتظر دستورالعمل نباشیم بلکه تکلیف و وظیفه خود را از دین و جوانمردی بگیریم و کار را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه کار جهادی کار تکلیف محور و مسئولانه است، تصریح کرد: برخلاف نظام‌های لیبرال که بر پنج اصل مبتنی بوده و یکی از اصول پنج‌گانه آن‌ها تساهل و تسامح است؛ به این معنا که اگر کسی راه خلاف و فساد رفت به شما ارتباطی ندارد، در تفکر جهادی فرد نسبت به جامعه و اطرافیان خود مسؤول است و جهادگر در مورد همه مشکلات احساس مسؤولیت می‌کند. 

وی ادامه داد: کارهای جهادی بر مبنای احساس مسؤولیت است؛ به‌گونه‌ای که نیروی جهادی وقتی جنگ و دفاع از وطن باشد احساس مسؤولیت می‌کند و در درون مرزها هم نسبت به مسائل فرهنگی، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و ... احساس مسؤولیت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در قاموس انسان مؤمن و جهادی عبارت «به من ارتباطی ندارد» وجود ندارد؛ بلکه جهادگر همه کاستی‌ها و مشکلات را با خود مرتبط دانسته و برای رفع آن وارد عرصه می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینکه نیروی جهادگر در برابر مشکلات معیشتی مردم هم احساس تکلیف و وظیفه می‌کند، نشئت‌گرفته از ایمان او است.

وی تصریح کرد: در این زمینه حضرت محمد (ص) می‌فرماید: «مَنْ اَصْبَحَ لا یهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» و تأکید می‌کند هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهی کسی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: انسان جهادی مسلمان واقعی بوده و عامل به این حدیث نبوی است؛ به‌گونه‌ای که در هر جا احساس نیاز کند حضور پیدا کرده و خالصانه و با نیت الهی وارد می‌شود.

وی افزود: کاری جهادی برکت به همراه دارد، به‌عنوان‌مثال وقتی شهید فهمیده با اقدام جهادی خود به زیر تانک رفت صدها و هزاران شهید فهمیده دیگر متولد شدند و امروز هم کار جهادی سبب می‌شود افراد دیگری نیز به این عرصه ورود کرده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اگر کار جهادگر خالصانه و برای خدا باشد آن کار برای او باقی می‌ماند، اظهار کرد: همه ما محتاج به کار جهادی هستیم؛ زیرا با کار جهادی اول به خود خدمت کرده، روحیه خود را تغییر داده و قیامت و آخرت خودمان را درست می‌کنیم و پس از آن نفع کار و فعالیت انجام شده به مردم می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها