خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی گفت: از طرف بنیاد علوی ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز جهت اقدمات موثر مقابله با کرونا در اختیار تیم های پزشکی مراقبت در منزل خراسان شمالی قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۹۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با رایزنی بسیج جامعه پزشکی کشور و سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام، از طرف بنیاد علوی ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز  به ارزش ۵ میلیارد ریال جهت  اقدمات موثر مقابله با کرونا در اختیار تیم های  پزشکی مراقبت در منزل استان خراسان شمالی قرار می گیرد.


عیسی برجی افزود: این دستگاه ها به بیماران و افرادی که با تشخیص پزشک معالج نیاز به اکسیژن تراپی در منزل دارند بصورت امانی و تا پایان دوره درمان در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.


وی در خصوص اکسیژن درمانی گفت: در حال حاضر و قبل از دارو درمانی و واکسن اصلی‌ترین درمان کرونا بر پایه اکسیژن درمانی و مراقبت‌های پزشکی است.


مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: کمبود اکسیژن در بدن یا ” هیپوکسی” با علائم بالینی نظیر کبودی لب ها و صورت( سیانوز) همراه است. در این مرحله با اکسیژن درمانی می توان از تورم بافت مغز و آسیب های بعدی پیشگیری کرد. در این شیوه با استفاده از دستگاه اکسیژن ساز، کمبود اکسیژن بدن بیمار  بر طرف می شود. به این ترتیب اکسیژن وارد ریه ها شده و توسط خون به سایر قسمت های بدن منتقل می شود. در اکسیژن درمانی با دستگاه اکسیژن ساز می توان زندگی بیمار را نجات داد و در روند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها