حجت الاسلام والمسلمین حسین پور بااشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها ایشان را مصداق یک زن کامل بر اساس نظر اسلام عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۹۱۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری سیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین سعیدحسین پور در نشست فرهنگی با حضور جمعی از بانوان شهرستان کوهرنگ، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را یکی از مصادیق آیه تطهیر دانست و گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) دارای مقام عصمت است و بنابر بسیاری از روایات شیعه و اهل سنت، ایشان یکی از مصادیق اهل‌بیت می باشد.

امام جمعه کوهرنگ، بااشاره به همه جوانب شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، ابعاد زندگی ام ابیها حضرت فاطمه صدیقه (سلام الله علیها) را همان واژه زن بودن از نظر اسلام و چیزی که خدواند در قرآن به یک زن کامل اشاره می کند برشمرد.

وی، مهمترین ابعاد زندگی بانوی دوعالم را خلاصه شده در مظهر یک "دختر" در برابر پدرش، مظهر یک "همسر" در برابر همسرش و مظهر یک "مادر"  در برابر فرزندانش و مظهر یک "زن مسئول" در برابر زمانش و سرنوشت جامعه‌اش دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسین پور، مقام عصمت، عبادت، جایگاه آن حضرت (سلام الله)نزد رسول خدا(ص) سرورزنان عالم بودن، استمرار نسل رسول الله(ص)، مصداق کوثر یعنی خیرفراوان و سخاوت و محدثه بودن را ازمهمترین ویژگی های حضرت زهراسلام الله علیها برشمرد.

 

ارسال نظرات