خبرهای داغ:
شاهرود_ریاست قوه قضائیه با تاکید بر تشکیل کارگروهی توسط دادستانی کل برای حل مشکل انتقال آب چشمه سارهای قطری به شاهرود گفت: درباره معدن بوکسیت تاش باید کار کارشناسی انجام و اعلام نظر نهایی شود.
کد خبر: ۹۳۱۴۰۹۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
تشکیل کارگروه رفع مشکل انتقال آب چشمه سارهای قطری به شاهرود/کارشناسی فعالیت معدن بوکسیتبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امشب در نشست خبری پایان سفر به استان سمنان اظهار کرد: دیدار با مردم مرکز استان سمنان و شاهرود و همچنین خانواده‌های معظم شهدا، نمایندگان اقشار مختلف، نخبگان و مؤثران در شهرستان شاهرود، نشست با مدیران در شورای اداری و همکاران قضایی و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه و شنیدن مسائل و مشکلات همکاران و همچنین مدیران و فعالان اقتصادی و به‌ویژه دیدار با مردم از توفیقاتی بود که در این سفر نصیب مسؤولان دستگاه قضایی شد.
او ادامه داد: ما و همکارانمان در دستگاه قضایی وقت مفصلی گذاشتیم و با ده‌ها نفر از مردم و مسؤولان استان سمنان در این سفر و قبل از آن دیدار انجام شد.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مسؤولان دستگاه قضایی امروز وقت کامل خود را برای دیدار با مردم و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها قرار دادند و بسیاری از مردم که با دستگاه قضایی کار داشتند یا به نحوی فکر می‌کردند که مراجعه به دستگاه قضا می‌تواند گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها داشته باشد، مسائل و مشکلات خود را طرح کردند و بررسی شد.
رئیسی اضافه کرد: در نشست پایانی سفر در شاهرود گزارش شد که چه کمبود‌هایی مربوط به سازمان‌های وابسته و قوه قضاییه وجود دارد و تصمیماتی گرفته شد تا نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و ابزار کار اقداماتی انجام شود.
او گفت: بخشی از نیاز‌ها از منابع قوه قضاییه به رفع مشکلات ضروری اختصاص پیدا کرد؛ البته در استان سمنان، مسائل و مشکلات دیگری هم وجود دارد که در حال حاضر، برای آن ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: قرار شد که در خصوص آن دسته از مشکلاتی که امکانش نیست در استان در بودجه‌های جاری که قوه قضاییه دارد، دنبال شود، مسائل در شورای برنامه‌ریزی استان سمنان در قالب دستگاه‌هایی که بودجه استانی دارند، پیگیری و رفع مشکل شود تا بتوان به مردم خدمات بهتری ارائه داد.
رئیسی افزود: در جلسه شورای اداری استان سمنان و در نشست با اقشار در شاهرود، یکی از مسائل مهم کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بود که تاکنون در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داشت.
او اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، بازدید از محل صورت گرفت و این کاروانسرا به‌عنوان یکی از میراث مهم فرهنگی سمنان که باید همواره در نگهداری آن کوشید و آن را تجهیز کرد و به‌عنوان یکی از نقاط فرهنگی و گردشگری برای استان و مردم بسیار مهم است، تصمیم‌گیری شد.
رئیس قوه قضاییه گفت: از شهردار و استاندار سمنان خواسته شد تا از روز شنبه نسبت به مرمت و آماده‌سازی کاروانسرا برای تبدیل به یک مرکز مهم فرهنگی اقدام می‌شود تا از آن استفاده بایسته شود.
رئیسی بیان کرد: اداره کل زندان‌های استان سمنان از طرفی دارای مشکلاتی است که قرار شد تا از طریق استانداری سمنان اقداماتی انجام شود تا آن‌ها هم دچار مشکل نشوند و این کار ضروری با تلاش انجام‌شده صورت گرفت.
او بیان کرد: نکته دیگر مردم این مسأله بود که مردم و نمایندگان نسبت به کمبود آب به‌خصوص در حوزه شاهرود خواسته‌هایی داشتند و اقداماتی انجام شده است که مربوط به ۱۰ سال قبل بوده و لوله‌گذاری‌هایی تا مرحله‌ای که یک هزار متر بیشتر از آن باقی نمانده، رسیده و متوقف شده است.
رئیس قوه قضاییه گفت: طولانی شدن زمان در این طرح هیچ توجیهی ندارد و اگر ادامه کار با مشکل مواجه شده بود، باید رفع می‌شد و از مدیریت آب می‌خواهیم که حتماً این مسأئله را بررسی کند و نگذارد که زمان بیشتری از آن بگذرد؛ چراکه از بیت‌المال برای آن هزینه شده است.
رئیسی بیان کرد: مبالغ هنگفتی برای این طرح تاکنون خرج شده است و نباید رها شود؛ رها شدن طرح برای سال‌ها هیچ توجیهی ندارد و از وزارت نیرو می‌خواهیم تا این مسأله را بررسی و مشکل را رفع کنند تا به‌نوعی مشکل آب‌رسانی رفع شود.
او گفت: از دادستانی کل خواسته شده است تا کارگروهی متشکل از مسؤولان ملی و استان‌های سمنان و گلستان تشکیل و مسائل و سخنان دو استان شنیده و تا حصول نتیجه این امر پیگیری شود.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: درباره معدن بوکسیت شاهرود قرار شد کارشناسانی که تاکنون بررسی جامعی نسبت به مسأله داشته‌اند، از طرف دانشگاه‌های مسؤول در این حوزه اقدام و مسأله شفاف شود که مشکل محیط‌زیستی وجود دارد یا خیر؟
رئیسی بیان کرد: اگر معدن، محیط‌زیست را به خطر می‌اندازد، باید اقدام جدی شود و اگر دغدغه محیط‌زیستی وجود ندارد، باز هم کارشناسان و مسؤولان مربوطه باید برای مردم صحبت کنند و موضوع برای آن‌ها تبیین شود که به چه دلایل کارشناسی، این پروژه ادامه می‌یابد و یکی از این دو راه باید طی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها