روابط عمومی چشم وگوش سازمان
نشان دادن هنروقدرت بسیج به جامعه؛وظیفه روابط عمومی است
جلسه توجیهی روابط عمومی سازمان باحضورفرماندهان پایگاه و شورای حوزه روز چهارشنبه در حوزه مقاومت بسیج۱حضرت فاطمه(س)ناحیه امام صادق بابیان نکات آموزشی توسط آقای سلطانی،مسئول روابط عمومی ناحیه برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع)، مسئول روابط عمومی ناحیه ضمن عرض خداقوت به فرماندهان برای زحماتی که در اجرای برنامهها متحمل میشوند، گفت: اصطلاح روابط عمومی زیاد شنیده شده که اغلب در اعلانهای صدا و سیما مطرح شده که با آن آشنایی دارید، در حقیقت روابط عمومی چشم و گوش هر سازمان است و اگر این چشم وگوش نباشد، انعکاس برنامهها و فعالیتها، انجام نمیشود.
آقای سلطانی با بیان اینکه در برخی از نهادها، روابط عمومی بیشتر به رنگ آمیزی در و دیوار اختصاص داده شده، افزود: در بسیج این نگاه متفاوت است و پایگاههایی که روابط عمومی فعال دارند، موانع کمتری برای انجام کارشان دارند و با تلاش ایشان دستاورهای زیادی داشته اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مخاطب ما در درجه اول شخص بسیجی است گفت: هر کس به انقلاب وارزشها نظام اسلامی اعتقاد دارد و به جامعه خدمت میکند، طبق فرمایش حضرت آقا بسیجی است.
مسئول روابط عمومی ناحیه امام صادق مخاطب شناسی در برنامههای بسیج را جزو الزامات اصولی کار فرهنگی اعلام نمود و خطاب به فرماندهان گفت؛ یک فرمانده اگر چشم وگوشش فقط به اعضای پایگاه خودش باشد، به زودی کارش فشل میشود، لذا باید از محل استحفاظی خود هم اطلاع داشته باشد و در اجرای برنامهها از لحاظ مخاطب شناسی، محلهای نگاه کند، اگر مخاطب شناسی درست انجام شود، اثر برنامهها مثبت خواهد بود و فرمانده پایگاه در هر برنامهای بیشتر باید نگران رضایت مخاطب خود باشد نه نحوهی گزارش دهی.
مسئول روابط عمومی ناحیه در ادامه به برنامههای روابط عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف روابط عمومی، شناسایی و معرفی کردن نخبگان محله، به ردهی بالاتر است که در فرصتی مناسب در برنامههای سیما و رادیو و خبرگزاریها نخبه بسیجی بتواند خود را در سطوح بالاتر در همه زمینهها مطرح کند و به وی فرصت دیده شدن بدهیم.
در این جلسه نحوه خبر نویسی از برنامهها آموزش داده شد و در پایان مقرر شد گروهی جهت ارسال خبرها تشکیل و در آن خبرهای پایگاهها برای انعکاس خبری ارسال پردازش شود.