آیت الله لائینی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری شرط برگشت آمریکا به برجام باید لغو تحریم‌ها باشد، گفت: برگشتن آمریکا به برجام خطرآفرین است.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۶۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری در خطبه‌های مجازی نمازجمعه  با اشاره به فرازی از خطبه‌های نمازجمعه حضرت علی (ع) در توصیف پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: خداوند بزرگ پیامبر گرامی اسلام را برگزید تا وحی را دریافت کند و او را امین سر خود قرار داده است و پیامبر در وحی که از خداوند دریافت کرده، خیانت نکرده است.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه ما انسان‌ها ویژگی امین سربودن و اخلاق حسنه را در خود ایجاد کنیم، تصریح کرد: ما نیز باید امین اسرار مردم باشیم و نباید اطلاعات مردم را فاش کنیم.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه اسرار امنیت کشور و سلامت مملکت را نباید گزارش و فاش کنیم، یادآور شد: به عنوان نمونه نباید اطلاعات ژنتیک جامعه را در اختیار بیگانگان قرار دهیم.

وی با اظهار اینکه سرور‌های برخی شبکه‌های پیام رسان در کشور‌های خارجی قرار دارد، گفت: به رغم تأکیدات مقام معظم رهبری هنوز برای فضای مجازی و شبکه پیام رسان داخلی و شبکه ملی اطلاعات برنامه ریزی نکردیم و باید در حفظ اسرار مواظبت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه باید در حفظ اسرار دیگران جدی باشیم، گفت: طبق فرمایش حضرت علی (ع) سینه انسان عاقل، صندوق اسرار وی است و باید بسته باشد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران همچنین به مناسبت‌های پیش رو اشاره و با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) افزود: این بانوی بزرگوار مقام بسیار والایی دارد و توسل به این حضرت بسیار امیدوارکننده است.

امام جمعه ساری همچنین با گرامیداشت حماسه ششم بهمن اظهار داشت: حرکت مردم انقلابی و فرهیخته و ولایی آمل در تاریخ انقلاب ماندگار شده است و جریان انقلاب در تمامی شهرستان‌ها از جمله آمل مانا و پویا است و انتظار داریم در انقلابی بودن و ارزش‌های انقلابی پیشگام باشیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ماه بهمن مملو از خاطرات و حوادث بزرگی است و در مقابل ماآمریکا و صهیونیست‌ها و استکبار جهانی قرار داشتند و هر روز بر دشمنی و فشار‌ها می‌افزایند.

وی ادامه داد: تصور نکنیم اگر با آن‌ها راه آمدیم و خواسته‌هایشان را پذیرفتیم آنان دست از دشمنی بر می‌دارند بلکه باید به گفته‌های امامین انقلاب توجه کنیم، زیرا خواسته‌های آمریکا پایان پذیر نیست مگر آنکه از اصل انقلاب دست بکشیم.

وی با اشاره به در لیست تحریم قرارگرفتن آستان قدس رضوی و بنیاد برکت اظهار داشت: این تحریم‌ها نشانه عجز آمریکا است و کاری دیگر از دستشان بر نمی‌آید.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه انتخابات آمریکا تماشایی شده است، گفت: در آن خبری از دمکراسی، رعایت مصالح ملی آمریکا و اخلاق خبری نبوده است و ادعای تقلب، آدمکشی‌ها و شورش و عدم حضور ترامپ در مراسم تحلیف رئیس جمهور افتضاح انتخاباتی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه داعش و طالبان دست پرورده آمریکا است، ادامه داد: آمریکا منطقه را به چالش کشیده است و طی دو دهه از حضور آمریکا در منطقه، مال و منابع را به غارت برده است و ما نباید با وعده‌های آنان فریب خوریم و عطش مذاکره و برگشت آمریکا به برجام را داشته باشیم.

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری شرط برگشت آمریکا به برجام باید لغو تحریم‌ها باشد، گفت: آمریکای قبل از ترامپ یعنی بودن تحریم‌ها است بلکه باید همه تحریم‌ها برداشته شود و برگشتن آمریکا به برجام خطرآفرین است.

وی با اشاره به شرایط شکننده مازندران از نظر شیوع کرونا خواستار رعایت شیوه نامه‌ها و پرهیز از سفر‌های غیرضروری هموطنان به استان شد و گفت: متأسفانه برخی مسئولان کم انصافی می‌کنند و محافل مذهبی که بالاترین معدل رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند، تعطیل کردند و این ادبیات شایسته و زیبنده نیست.

آیت الله لائینی تصریح کرد: جامعه و محافل مذهبی از ابتدا تاکنون بیشترین رعایت پروتکل‌ها را داشته‌اند، اما برخی متولیان بهداشت و درمان باید از جامعه مذهبی عذرخواهی کنند، زیرا ادبیاتشان زیبنده نبوده است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها