خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
گروه‌های جهادی، همچنان پيشرو در خدمتگذاری با یاد خضرت زهرا و حاج قاسم:
گروه جهادی-رسانه‌ای جهانتاب با همکاری گروه جهادی شهید احمدی روشن، با یاد خضرت زهرا و حاج قاسم، ۲۰۰ جفت کفش نو را میان آسیب‌دیدگان از کرونا و نیازمندان شیراز توزیع کرد.
کد خبر: ۹۳۱۴۳۶۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در یک سالی که کشورمان همانند سایر کشورهای دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، و برخی افراد در این جریان مستأصل و حتی در شرایط ناخوشایندی قرار گرفته‌اند، دست یاری هموطنان خیرخواه در بستری به نام گروه های جهادی رخ نمایاند تا به جهان، ثابت کند که ایرانی، هرگز هموطن و همسایه اش را فراموش نمی کند؛ و این گروه ها، در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، فعالیت‌‌هایشان را گسترش دادند تا یادآورند که ادامه دهنده راه این بانوی دوعالم هستند در دستگیری از همسایه و همشهری در لحظات سخت زندگی؛ و این حدیث را جامه عمل بپوشانند که "الجار ثم الدار".

برخی گروه‌های جهادی در این راستا، با هم‌افزایی و هماهنگی هم، کارهای بزرگی انجام دادند و گروه‌های جهادی شهید اجمدی روشن و رسانه‌ای جهانتاب، از این گروه‌های فعال است که در ایام، خدمات زیادی را به آسیب‌دیدگان از کرونا و نیازمندان ارائه دادند. توزیع 200 جفت کفش نو در راستای پویش خانه گرم، از جمله این خدمات است که در روز شهادت حضرت زهرا(س) در شیراز اتفاق افتاد و خنده را به لب کودکان غمزده از کرونا نشاند.

 میثم فضل‌الله‌پور، مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی فارس در حاشیه این برنامه، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: با توجه به موقعیت فعلی کشور در مبارزه با کرونا و درگیری بخش اعظمی از مردم، لزوم رسیدگی به این اقشار فراتر از کمک به همسایه و فامیل و آشنا، یک کار انسانی است.

به گفته وی، گروه‌های جهادی شکل گرفته در بسیج مثل همین گروه‌های جهادی شهید احمدی روشن و جهانتاب، ابتکارات خاصی در این راه داشتند انصافاً ابعاد این کار که با اخلاص انجام می‌شود و جایی هم عنوان نمی‌شود، فضای وسیعی از نیازمندان را پوشش می دهد.

توزیع ۲۰۰ جفت کفش نو به همت گروه جهای-رسانه‌ای جهانتاب در شیراز

فضل‌الله‌پور ادامه داد: تشکیل این گروه‌های جهادی از سال گذشته، هم از لحاظ کیفی و هم کمی چندین برابر شده و عموما هم به سمتی می‌روند که درگیرشدگان به کرونا را حمایت کنند.

مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی فارس گفت: یک مقاطعی در کشور وضعیت بحرانی می‌شود؛ مثل زلزله کرمانشاه، سیل سال گذشته، یا همین بحث کرونا و مبارزه با آن مثل تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، باعث می‌شود که کشور از این وضعیت بحرانی خارج شود. این از اثرات و برکات فعالیت‌های گروه‌های جهادی بوده است که قطعاً این مدل کارهای محرومیت‌زدایی، برکات خاص خود را در جامعه می گذارد.

وی با اشاره به دیدار سال گذشته مقام معظم رهبری با گروه‌های جهادی که فرمودند: "ظرفیت انسانی یک ظرفیت بالایی است که حد و مرز ندارد"، تصریح کرد: ضمون صحبت‌های ایشان این است که شما می‌توانید کارهایتان را توسعه دهید.

به عقیده فضل‌الله‌پور، گروه‌های جهادی که در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کالاهای اساسی فعالیت می‌کنند، اگر بتوانند به سمت توسعه اشتغال پایدار خانواده‌های تحت پوشش بروند، ارزش کارشان چندین برابر می‌شود.

مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی فارس با تأکید بر حمایت بسیج‌سازندگی در این راستا، گفت: گروه جهادی جهانتاب در چند ماه گذشته، زمینه اشتغال ۱۹۰ نفر را فراهم کرده که این خود کاری بس بزرگ است و اگر گروه‌های جهادی به این سمت سوق پیدا کنند، ارزش کارشان بیشتر شود.

شفیعی، مدیر کمیته امداد ناحیه ۴ شیراز هم در بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی شهید احمدی‌روشن و جهانتاب و در حاشیه توزیع 200 کفش نو میان خانواده‌های تحت پوشش این گروه‌های جهادی، در گفتگو با خبرنگار ما، کمیته امداد امام خمینی را یک نهاد عام‌المنفعه هم دولتی و هم مردمی دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده است، نیاز است که گروه‌های جهادی و مراکز خیریه به کمک کمیته امداد بیایند تا با هم‌افزایی بتوانیم مشکلاتی از گروه‌های جامعه هدف را کم کنیم.

وی، اشتغالزایی، تهیه و توزیع جهیزیه و هدیه ازدواج، احداث و تعمیر مسکن نیازمندان را از جمله فعالیت‌های جهادی این گروه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: مراکز نیکوکاری و همچنین گروه‌های جهادی کمک‌های قابل ملاحظه و ارزشمندی را به کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت و محرومین، چه مددجو چه غیر مددجو، داشته‌اند. در این راستا دست نیاز به سمت خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی دراز می‌کنیم تا با تعامل بتوانیم گره از مشکلات عدیده‌ای که این روزها دامنگیر قشر ضعیف و متوسط جامعه شده را باز کنیم.

توزیع ۲۰۰ جفت کفش نو به همت گروه جهای-رسانه‌ای جهانتاب در شیراز

به گفته شفیعی، در منطقه ۴ شیراز، ۶ مرکز نیکوکاری داریم که بعضی از مددجویان مشترک هستند؛ اما بعضی افراد به دلیل شرایط خاصی که نمی‌توانند تحت حمایت کمیته امداد باشند را به مراکز خیریه و نیکوکاری معرفی می‌کنیم تا با تعامل با هم، به نیاز افراد پاسخ دهیم.

مدیر کمیته امداد ناحیه ۴ شیراز ضمن تأکید بر کمک به مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها، تصریح کرد: برخی گروه‌های جهادی شرایط تبدیل شدن به مراکز نیکوکاری یا حتی خیریه را دارند که در صورت ورود آنها به این سمت و ثبت خیریه یا مراکز نیکوکاری، در سیر روند اداری آن‌ها راهنمایی و کمک می‌کنیم.

در ادامه این گزارش، به سراغ مدیر گروه‌های جهادی شهید احمدی روشن و جهانتاب رفتیم و در حاشیه توزیع 200 جفت کفش و غذای نذری میان نیازمندان، و عزاداری حضرت زهرا(س)، با وی گفت‌وگو کردیم.

محمدصالح مقدسی با اشاره به اینکه اعضای این گروه‌های جهادی با هم هماهنگی و هم‌افزایی هم پویش "خانه گرم" را از ابتدای کرونا آغاز کردند، تصریح کرد: این پویش در مباحث مختلفی همچون تهیه و توزیع بخاری، لباس گرم، و برخی لوازم ضروری منزل که نیازمندان به آن نیاز داشتند، کارش را آغاز کرد و تا امروز ۱۹۴ بخاری نو و دست دوم و بیش از یک هزار و ۲۵۰ دست لباس گرم با حمایت خیرین تهیه شده و میان نیازمندان و افراد جامعه هدف این گروه‌های هدف، تحویل شده است.

وی ادامه داد: ششمین مرحله طرح کریمانه را در حال سپری هستیم که در هر مرحله بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ بسته معیشتی و خواروبار تهیه و توزیع شده است که برخلاف مراکز و نهادهای دیگر، به این صورت است که هزینه تامین این بسته‌ها پس از جمع‌آوری از خیرین، به همراه کد ملی مددجویان به چند فروشگاه امین در سطح شهر سپرده می‌شود و مددجویان با مراجعه به این مراکز و فروشگاه‌ها، بسته‌ها را به صورت رایگان تحویل می‌گیرند.

مقدسی گفت: توزیع 200 جفت کفش نو را هم برای ایتام، خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست به نام نامی حضرت زهر(س) در روز شهادت ایشان توزیع شد.

توزیع ۲۰۰ جفت کفش نو به همت گروه جهای-رسانه‌ای جهانتاب در شیراز

این مدیر گروه جهاید اظهار داشت: در بحث راه‌اندازی گروه‌های جهادی شهید احمدی‌روشن و جهانتاب، با یک نگاهی معنوی عنوان تابش جهانی نور مهدوی به صورت هلدینگ و شبکه‌های نیکوکاری را آغاز کرده‌ایم که در حوزه اشتغال و کارآفرینی، چه اتصال کارگر به کارفرما، چه توانمندسازی خانواده‌ها، و چه مشاغل خانگی، با عنوان جهانتاب آغاز شده و در حال اخذ مجوزات مربوطه هستیم و هم‌اکنون، موسسه فرهنگی و هفته‌نامه و پایگاه خبری جهانتاب در حال فعالیت است؛ تلویزیون اینترنتی جهانتاب و مجموعه‌های مختلف تحت عنوان جهانتاب را هم در حال شکل گیری داریم و در صددیم که جهانتاب را به یک برند تبدیل کنیم برای ارائه خدمات به همه آحاد جامعه.

مقدسی تأکید کرد: می‌خواهیم طوری پیش برویم که هر کسی هر مشکلی داشته باشد، بتواند از طریق جهانتاب گره از مشکل خود باز کند. هدف ما، اشتغال و توانمندسازی خانواده‌هاست؛ به امید روزی که هیچ خانواده نیازمندی در جامعه نداشته باشیم.

توزیع ۲۰۰ جفت کفش نو به همت گروه جهادی-رسانه‌ای جهانتاب در شیراز

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار