خبرهای داغ:
شاهرود_مدیر آموزش و پرورش شاهرود از اجرای بیش از یک هزار برنامه در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: بیشتر این برنامه ها از طریق فضای مجازی با هدف تزریق نشاط و شادابی اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۴۴۰۴
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
اجرای بیش از هزار برنامه به مناسبت دهه فجر در مدارس شاهرود/ویروس جهش یافته کرونا بیشتر در نوجوانانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمحمد موسوی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدرسه‌ها، برنامه‌ها کمتر نشده بلکه شکل کار‌ها تغییر کرده و سلامت دانش آموزان در اولویت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دور بودن دانش آموزان از مدارس تبعات نگران کننده‌ای دارد، اظهار کرد: گروه‌های نظارتی پس از بازگشایی مدارس مقطع اول و دوم ابتدایی و برگزاری کلاس‌های فنی هنرستان‌ها، رعایت موازین بهداشتی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار داده‌اند.
موسوی درباره برنامه مدرسه‌ها در دهه فجر گفت: افتتاح اتاق ورزش مجهز در مدارس ابتدایی از برنامه‌های پیش بینی شده است.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: تجلیل از دانش آموزان برگزیده علمی در سطح کنکور، المپیاد‌ها و مسابقه‌های فرهنگی، هنری و معارفی هم در دهه فجر انجام خواهد شد.
وی به محدودیت‌های ایجاد شده در شرایط کنونی اشاره کرد و اظهار کرد: جشن ولادت حضرت زهرا (س) در یکی از دبیرستان‌های دخترانه و جشن ویژه انقلاب در روز ۲۱ بهمن در کانون فرهنگی شهید بهشتی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.
موسوی از اجرای بیش از یک هزار برنامه در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: بیشتر این برنامه‌ها از طریق فضای مجازی با هدف تزریق نشاط و شادابی اجرا خواهد شد.
وی افزود: روز ۱۲ بهمن در تمامی مدارس شهرستان زنگ انقلاب به صورت غیر حضوری نواخته شده و از شبکه شاد به صورت زنده پخش خواهد شد.
موسوی گفت: این آیین با حضور جمعی از مسوولان شهرستان و حضور حداقلی دانش آموزان و اعضای تشکل‌ها با رعایت اصول و موازین بهداشتی برگزار می‌گردد.
تاکنون گزارشی از ویروس جهش یافته کرونا در شاهرود مشاهده نشده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست گفت: آموزش‌های حضوری باید برای دانش آموزانی که شرایط و امکانات آموزش مجازی را کمتر دارند، برگزار شود.
احسان بینش با بیان اینکه نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس ضروری است، افزود: بر رعایت استاندارد‌ها باید سخت گیری بیشتری شود تا اولیای دانش آموزان بدون نگرانی دانش آموزان را به مدرسه راهی کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ویروس جهش یافته در شهرستان شاهرود داده نشده است، تصریح کرد: این ویروس بیشتر افراد زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند و امکان ابتلا دانش آموزان به آن بیشتر است که این امر نگرانی نیرو‌های بخش درمان را افزایش داده است.
بینش تصریح کرد: در صورت نیاز، آزمایش‌های تشخیصی سریع برای دانش آموزان انجام خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها