مسئول سازمان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین:
مسلم معین بیان کرد: برای فراگیر کردن استفاده از پیام رسان‌های داخلی، نیازمند ایجاد پهنای باید کافی و پشتیبانی‌های سخت افزاری در حوزه کلان هستیم.
کد خبر: ۹۳۱۴۴۶۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نقش پیام رسان های داخلی به عنوان ابزارهای جایگزین برای خارجی با دکتر مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مسلم معین ضمن اشاره به اینکه تا دو یا سه سال پیش، پیام رسان های داخلی که خدمات با کیفیت و پایدار به مردم ارائه دهد وجود نداشت، در عین حال تصریح کرد: با توسعه دانش در حوزه ارتباطات، از نظر نرم افزاری تولید یک پیام رسان با کیفیت و قابل اتکا، به یک امر ساده و دم دستی برای متخصصین کشور تبدیل شده است.

وی از وجود جوانان با انگیزه در این حوزه گفت و بیان کرد: جوانان متخصص در حوزه فناوری ارتباطی در کشور، ایده های رو به جلویی دارند که می توانند از نظر فنی یک نرم افزار پیام رسان با قابلیت تولید کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه برای فراگیر کردن استفاده از پیام رسان های داخلی، نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم هستیم، گفت: پهنای باید کافی و پشتیبانی های سخت افزاری در حوزه کلان از جمله ضروریت در حوزه زیرساخت ها محسوب می شود.

وی با تصریح بر اینکه متاسفانه در حوزه تولیت فضای مجازی کشور، دغدغه ای وجود ندارد، اظهار کرد: حقیقت این است که در حوزه زیرساخت ها کمبودی در کشور در وزارت ارتباطات نداریم اما مسئله این است که اعتقادی به پیام رسان های داخلی وجود ندارد.

معین از تلاش برای فهماندن ضرورت ارائه خدمات در حوزه سایبری توسط شبکه های داخلی به مسئولین گفت و اظهار کرد: وقتی در این حوزه با مسئولین امر صحبت می کنیم، معلوم است اساسا اعتقادی به این موضوع ندارند و در واقع به صورت تعمدی، تلاش می شود این اتفاق نیافتد.

مسئول سازمان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از برخی افراد که مدافع ادامه فعالیت مردم در اینستاگرام هستند، گفت: متاسفانه این افراد نگاه ساده انگارانه ای دارند و ما نگران مردم هستیم. بعضی افراد می گویند مردم را اذیت نکنید و اجازه دهید در اینستاگرام به کسب و کار خود ادامه دهند در حالی که اگر خدمات این شبکه اجتماعی برای ایرانیان بسته شد، چه کسی پاسخگوی این فعالیت ها است.

وی بستن اینستاگرام را به دلیل حفظ امنیت شغلی مردم در این شبکه اجتماعی عنوان کرد و افزود: کدام عقل سلیمی می پذیرد مدیریت بخش زیادی از امنیت شغلی مردم را به خارج از کشور بسپاریم.

ارسال نظرات