رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه استان البرز گفت: این استان قابلیت دارد روزانه ۴ تا ۵ میلیون عدد ماسک به کشورهای دیگر صادر کند.
کد خبر: ۹۳۱۴۵۹۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پاسدارعلی ترکاشوند با بیان اینکه در استان البرز تولید ماسک با حداقل قیمت صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در صورتی که زمینه صادرات فراهم شود، این استان قابلیت دارد روزانه ۴ تا ۵ میلیون عدد ماسک به کشورهای دیگر صادر کند.

البرز قادر به صادرات روزانه ۵ میلیون ماسک را دارد

وی بیان کرد: بازار امروز دیگر جوابگو و کفاف تولیدکنندگان و افرادی که در این زمینه زحمت می‌کشند را ندارد، چراکه بازار تولید ماسک اشباع شده است‌.

رئیس بسیج اصناف سپاه استان البرز تصریح کرد: در کل کشور حدود ۵۰۰ کارگاه تولید ماسک و ۲۵۰ کارگاه صنعتی وجود دارد و روزانه ۱۷ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه باید صادرات ماسک از سوی رئیس اتاق بازرگانی، وزارت صمت و دستورات ستاد ملی کرونا مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: هنگامی که کشورهای غربی در فرودگاه ماسک را از یکدیگر به سرقت می‌بردند، کشور ما به تولید ماسک و پارچه پرداخت.

پاسدار ترکاشوند با بیان اینکه امروز شاهدیم کارخانه بزرگی با مشارکت و همکاری بسیج اصناف در اشتهارد راه‌اندازی شد و پارچه ملت بلونی را تولید می‌کند که بیش از ۹۵ درصد فیلترینگ دارد، گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکایی نظیر این پارچه پیدا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایران دومین کشوری است که بعد از چین به این فناوری دست پیدا کرده است، اظهار کرد: کارخانه اشتهارد روزانه پارچه مورد نیاز ساخت ۶ میلیون ماسک در کشور را تولید می‌کند، بنابراین با این ظرفیت در مجموع می‌توانیم روزانه حدود ۴۰ میلیون ماسک در کشور تولید کنیم.

رئیس بسیج اصناف سپاه استان البرز با اشاره به اینکه تولید ماسک به اشتغال‌زایی کمک کرد، گفت: علاوه بر آن این کارگاه‌ها ارزآوری خوبی دارند، امروز می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم تا کشورمان در آینده به عنوان یکی از قطب‌های تولیدکننده ماسک سه لایه باکیفیت در جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در کارگاه‌های تولید ماسک این استان بیش از ۳۰۰ اشتغال ایجاد شده است، تصریح کرد: اگر استان‌های شمالی و هم‌جوار نیاز به ماسک داشته باشند، می‌توانیم این تولید را عرضه کنیم.

ارسال نظرات