معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر از خانواده‌های استان در قالب طرح شهید سلیمانی آموزش دیدند که ۵ هزار و ۳۴۵ مورد مشاوره تلفنی انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۶۱۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در ویدئوکنفرانس با فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خوشبختانه این روزها روحیه جهادی و ایثارگری شهید سلیمانی به الگویی کارآمد برای مقابله جدی با بیماری کرونا تبدیل‌شده و امروز یک انسجام و بسیج عمومی در سطح استان در قالب طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی قابل‌مشاهده است.

گودرزی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با جهاد همه‌جانبه و بسیج عمومی مردم برای سلامت و کاهش آسیب‌های کرونا شرایط را کاملاً تغییر داد و این طرح که با محوریت روحیه بسیجی در حال انجام است بار دیگر تفکر نجات‌بخش بسیج را به اثبات رساند.

وی ادامه داد: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بار دیگر پویایی و نشاط بسیج را به رخ کشاند و همان‌گونه که بسیج در طول سال‌های انقلاب صحنه‌های به‌یادماندنی را به یادگار گذاشته در این طرح نیز بار دیگر این حماسه خلق شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در استان مرکزی با سازمان‌دهی‌هایی که انجام شد طرح شهید سلیمانی از روزهای ابتدای شروع با محوریت بسیجیان و شبکه بهداشت در سطح استان عملیاتی شد که بیش از ۱ هزار و ۹۹۴ تیم تخصصی تشکیل که شامل ۷۵۰ تیم رصد و شناسایی، ۶۰۶ تیم حمایتی، ۱۳۴ تیم مراقبتی و ۵۰۴ تیم نظارتی هستند.

وی ادامه داد: در کمیته های تخصصی طرح شهید سلیمانی بیش از ۵ هزار و یکصد نفر آموزش تخصصی دیدند که در قالب های مختلف به مردم خدمات ارائه می دهند.

گودرزی افزود: همچنین  ۱۶۸ پزشک متخصص، ۲۱۹ گروه پرستاری، ۱۰۵ همراه بیمار ، ۶۵ نیرو برای تغسیل و تدفین اموات و ۲۶۴ نیروی خدماتی که عمدتا از بسیجیان و طلاب هستند در طرح شهید سلیمانی به کار گیری شده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر از خانواده های استان در قالب طرح شهید سلیمانی آموزش دیدند که ۵ هزار و ۳۴۵ مورد مشاوره تلفنی و ۱ هزار و ۷۵۰ مورد پیگیری درب منزل نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی طرح نظارت بر اماکن و اصناف را با قوت در حال انجام هستند که تاکنون بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی مورد رصد و نظارت قرار گرفته اند.

گودرزی بیان کرد: در خصوص اقدامات فرهنگی و رسانه ای که در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده جا دارد از کلیه رسانه ها ، فعالین خودجوش فرهنگی و خصوصا رسانه ملی و شبکه آفتاب که دلسوزانه در طی این مدت برای آگاهی بخشی مردم زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کنیم.

گودرزی اظهار کرد: رسانه ها نقش ارزنده و تعیین کننده ای برای آگاهی بخشی به موقع داشتند و نقش بسیار اثرگذاری برای طنین انداز شدن فرهنگ مقابله، پیشگیری، درمان ، انفاق و کمک مومنانه ایفا کردند که البته این اقدامات باید با قوت ادامه دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز طرح شهید سلیمانی موفقیت ها و دستاوردهای بسیار چشمگیری به دست آورده که رسانه ها باید برای تبیین و نمایش دستاوردهای این طرح بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات