مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور عنوان کرد:
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: نهاده‌های دامی هم موضوعی است که منتش بر سر دامداران و سودش در جیب افراد سودجو است. نهاده‌های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد به دامداران و دام پروران اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۱۴۷۸۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره کاهش نرخ گوشت اظهار کرد: شرکت پشتیبانی اموردام هر یک کیلو گوشت بسته بندی شده را ۸۲ هزار و ۵۰۰تومان خریداری می‌کند که اگر هزینه های بسته بندی را از آن تفریق کنیم، پولی که به دامداران می‌رسد ۷۸ هزار تومان است.

وی افزود: نهاده‌های دامی هم موضوعی است که منتش بر سر دامداران و سودش در جیب افراد سودجو است. از این نهاده‌های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد به دامداران و دام پروران داده می‌شود.

به گفته سروستانی قیمت گوشت در بازار به دامداران ربطی ندارد و همیشه اختلاف ۵۵ درصد بین دامدار و مصرف کننده در بازار وجود دارد و این فاصله قیمت به دلیل وجود بازارگردان های گوشت است. این افراد دام را به قیمت پایین از دامداران می‌خرند و دلالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اساسنامه ما بازار رسانی محصولات دامی به عهده اتحادیه ها و تعاونی هاست اما انجمن‌ها و ارگان‌هایی با افراد با نفوذی وارد کار شدند که واسطه گری در این عرصه را بیشتر می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: اگر صفر تا صد تولید تا عرضه گوشت را به اتحادیه‌ها بسپارند، می‌توان امیدوار بود که افزایش قیمت اتفاق نیفتد. پیش از این هم اتحادیه‌ها توانسته بودند در ۲ سال، قیمت شیر را ثابت نگه دارند. باید موانع برطرف شود و اگر از اتحادیه حمایت نشود، نمی‌تواند ایده خود را برای تنظیم بازار گوشت عملی کند.

ارسال نظرات