مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان می‌گوید، به واسطه طرح لبخند رضایت آموزش در مناطق صعب‌‌العبور استان کرمان قطع نشد.
کد خبر: ۹۳۱۴۸۰۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج فرهنگیان در پاسخ به اینکه بسیج استان کرمان برای تسهیل کردن شرایط سخت ناشی از کرونا تاکنون چه اقداماتی انجام داده و نظرتان درباره طرح پویش لبخند چیست؟ گفت: همزمان با شیوع کرونا و به ازای آن حاکم شدن شرایط غیرعادی به دلیل شیوع گسترده این ویروس بسیج فرهنگیان جهت تسهیل شرایط وارد عرصه شد. در همین راستا موضوعاتی نظیر بحث کمک به پیشگیری، آگاه‌سازی، ضدعفونی اماکن، اقدامات آموزشی و بهداشتی و طرح غربالگری در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: بر همین مبنا بسیج فرهنگیان استان کرمان تاکنون 47 کارگاه تولید ماسک در استان را راه‌اندازی کرده که در نتیجه تا مهر ماه بالغ بر 744 هزار و 900 ماسک تولید شد، که این روند ادامه دارد. در مجموع اقدامات بسیج فرهنگیان به دو بخش اقدامات مربوط به پیشگیری و اقدامات بهداشتی-ایمنی و امور مربوط به پویش لبخند رضایت و نهضت کمک مؤمنانه، تقسیم می‌شود.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان در توضیح اقدامات پیشگیرانه این سازمان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تصریح کرد: مواردی از قبیل تولید ماسک، ضدعفونی اماکن، اقدامات آموزشی-بهداشتی از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که بسیج فرهنگیان استان کرمان در شرایط کرونا انجام داده و این روند همچنان ادامه دارد. همچنین حدود 5 هزار نفر از فرهنگیان استان در طرح غربالگری شرکت کردند. علاوه بر این فعالیت‌های درسی-آموزشی هم در زمینه پیشگیری صورت گرفت، همچنین کارهای فرهنگی و رسانه‌ای نظیر تولید تیزر، پوستر، مستند هم انجام شد. گفتنی است بالغ بر هزار نفر از فرهنگیان استان نیز در طرح اهدای خون شرکت کردند، افزون بر این تجهیزات پزشکی مانند دستگاه اکسیژن‌ساز، لباس پرستاری، لباس‌های محافظ مخصوص کادر درمان نیز خریداری و به مراکز درمانی اهدا شد.
علیرضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سایر اقدامات بسیج فرهنگیان استان کرمان در راستای تسهیل شرایط کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: بخش دوم اقدامات بسیج فرهنگیان این استان شامل طرح پویش لبخند و نهضت کمک مؤمنانه می‌شود. براساس طرح پویش لبخند رضایت سه سیاست تقدیر از معلمان، نهضت معلم یاری و جهاد آموزشی در دستور کار قرار گرفت. همچنین در بحث نهضت کمک مؤمنانه کمک‌های نقدی و غیرنقدی صورت می‌گیرد به این ترتیب که از اسفند 98 تا اول دی 99 بالغ بر 50 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب این طرح صورت گرفته است. علاوه بر این تحت پوشش نهضت کمک مؤمنانه، بسته‌های معیشتی 120 تا 600 هزار تومان توزیع شد.
وی ادامه داد: در بحث کمک مؤمنانه فعالیت فرهنگیان جهادگر را شناسایی کردیم. همچنین در مورد آموزش حضوری و غیرحضوری و کمک به دانش‌آموزان بود که یکی از موضوعات پویش لبخند رضایت است، حدود 49 هزار و 700 دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند. علاوه براین در بحث آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور بالغ بر هزار دانشجو معلم‌ها و بسیجیان در استمرار آموزش، کمک کردند.
انتهای پیام

ارسال نظرات