جمعیت زنجان در طول ۶۰ سال اخیر ۹.۱ برابر شده است

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در سال ۱۳۳۵ جمعیت شهر زنجان ۴۷ هزار نفر بود که در سال ۱۳۹۵ به ۴۳۰ هزار نفر رسیده به طوری که در این دوره ۶۰ ساله جمعیت زنجان ۹.۱ برابر شده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۸۹۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
رحیم توسلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان این‌که در مدیریت شهری رعایت حریم‌های قانونی متوجه راه و شهرسازی در طرح‌های جامع و تفصیلی است اظهار داشت: این مهم در دستور کار طرح‌های استان قرار دارد و طرح دوم جامع شهر زنجان در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده است.
جمعیت زنجان در طول ۶۰ سال اخیر ۹.۱ برابر شده است

وی افزود: در سال ۱۳۳۵ جمعیت شهر زنجان ۴۷ هزار نفر بود که در سال ۱۳۹۵ به ۴۳۰ هزار نفر رسیده به طوری که در این دوره ۶۰ ساله جمعیت زنجان ۹.۱ برابر شده است.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مساحت شهر زنجان از بیش از ۴۰۰ هکتار در سال ۱۳۳۵ به ۶ هزارو ۱۰۰ هکتار در سال‌های اخیر رسیده است، بنابراین اگر نیاز توسعه شهری را بر مبنای جمعیت فرض کنیم این رشد مساحت شهر و رشد جمعیت تناسب ندارد.

وی با بیان این‌که جمعیت شهر که ۹.۱ برابر شده در قبال آن مساحت شهر به ۱۳.۵ برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: توسعه شهری از جمعیت پیشی گرفته است و بخشی از نیاز مبادلاتی مسکن را پوشش داده است.

توسلیان بیان کرد: در ارتباط با طرح جامع شهری دو معقوله مطرح است به طوری که ابتدا کاربری‌ها بر اساس سرانه استاندارد شورای عالی شهرسازی پیش‌بینی می‌شود و در بخش بعدی کاربری‌ها به مرحله اجرا می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که عدم اجرای کاربری‌های پیش‌بینی شده در شهر‌های اقماری به عنوان یک مشکل مطرح است، عنوان کرد: بخش عمده توسعه شهری زنجان مدیون طرح‌های آماده‌سازی است که توسط دولت و شرکت‌های تعاونی مسکن انجام شده و باید نظارت انجام می‌گرفت که همگام با توسعه بروز‌رسانی نیز انجام می‌گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار